Cubex keuken typische afmetingen?

jorisvh

Actieve deelnemer
koelkast is met deur-op-deur systeem, dus het front hangt aan de deur van de koelkast en de scharnier van de koelkast zelf wordt gebruikt.
niet met kastscharnieren en deurmeenemer.
zoiets:
1644513823009.jpeg

dat werkt enkel met opdekdeuren en ik was een oplossing aan het zoeken om toch met een half opliggende / half inliggende deur te kunnen werken om de Cubex look te krijgen.

1644513968254.png
1644513991074.png

Rdl

Actieve deelnemer
7 okt 2021
445
184
hilversum
Zat met een soort gelijk idee te spelen.
Maar daar zat ik ook met de koelkast in de knoop.
Heb nog geen pen op papier gehad en liep al tegen problemen aan 🤪
Nu ben ik weer wat wijzer.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
4.387
966
Als je de deur voorziet van een pianoscharnier zoals in het origineel, kan je er een willekeurige inbouwkoelkast achter plakken. Een losse inbouwkoelkast en vriezer werkt nog beter, want die hebben standaard maten.

jorisvh

Actieve deelnemer
als het een koelkast met een sleepdeur is die met een deurmeenemer aan het keukenfront bevestigd wordt, dan lukt het zeker met een pianoscharnier.
die koelkasten hebben een simpele scharnier met een pinnetje en dus een vast draaipunt.

recente grote inbouwkoelkasten (175cm hoog van de betere merken zoals Miele of BSH-groep zijn altijd deur op deur met zo’n speciale scharnier. die komen bij het openen eerst vooral naar voor om dan pas vooral te draaien. zou dus kunnen interfereren met de deur.

ik ga het dus oplossen met een iets minder diep korpus en een opliggende deur

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.