Corpusklemmen in aanbieding bij Dieter

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Een aardig alternatief voor de Bessey’s, waar veel medeforummers op azen als die goedkoop bij de Amazone-boys opduiken:


Juuma is een eigen merk. Volgens mij worden ze door een Taiwanees bedrijf gemaakt (in het Verre Oosten dus) & de recensies zijn zeker niet slecht. Ze zijn in elk geval qua maatvoering vrijwel identiek aan de corpusklemmen van Bessey.

NB: FineTool’s maandagaanbiedingen zijn één week geldig (dus deze tot/met zondag 9 oktober).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: city17 en Grant837

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Die zien er best degelijk uit! Weinig prijsverschil tussen 600, 800 en 1000mm valt mij op.
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Per 1. Ik heb ze al een paar jaar in bezit (de 1000mm versie), ik gebruik ze met veel plezier, maar nu ik de bessey's van de amazon aanbieding binnenheb, zie ik nog wel een kwaliteitsverschil.
Al kan ik niet zeggen dat die van bessey per sé beter klemmen, ze wegen gewoon meer, zijn nóg robuuster afgewerkt.
Ik zou zeggen, leuke aanbieding, ik heb er iig goede ervaringen mee met de klemmen en heb al meermaals bij finetools besteld..

Groeten,

Christophe
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik kwam vandaag deze tegen (Piher) en die zijn prijstechnisch ook interessant. Piher is een merk dat goed bekend staat (Spaans) & wordt in NL onder andere door Gereedschappro verkocht — maar een stuk duurder dan deze tip: een Duits adres (NB: verkrijgbaar in vier lengtes 15-30-60-80):
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

jandc

Actieve deelnemer
1 dec 2008
30
7
Belgie
Iemand die de prijs nog weet van deze Juuma klemmen in Oktober ?

Het is al voorbij natuurlijk maar ik betaal niet graag te veel ;)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Klopt helemaal.. Je hebt heus niet altijd 7 miljoen kg klemkracht nodig, een lijmverbinding kan ook té hard geklemd worden. In Duitsland zelfs al te vinden vanaf 16 euro voor de UK30 en 60. Hele leuke klemmen, zeker voor die prijzen.
 

ndk

Actieve deelnemer
6 feb 2022
147
23
Schiedam
Had even niet door dat dit de Belgische variant van Conrad is.. ze leveren niet naar NL. Is er nog een trucje om dat te omzeilen?
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
625
90
Sterksel
Heb zelf een reeks KRE's uit de amazon stormloop. Super klemmen natuurlijk maar zeer zwaar en dat maakt ze soms wat onhandig.

Denk dat je voor 95% van de toepassingen ook de uniklamps kan gebruiken.

€22 bij klium.be voor de 30cm en 60cm versie https://www.klium.be/bessey-uk60-uniklamp-341001
€28 bij conrad voor de 100cm versie %product-title% kopen

Ik ben ook op zoek naar klemmen voor paneeltjes
Ik vind 60cm wat krap maar ik vond de 100cm nergens...
Bedankt voor de link
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.