Compressor in systainer/mbox

YorickSY

Nieuw lid
16 nov 2021
13
3
Betuwe
Goeiemorgen allemaal,

Na aanschaf van diverse tackers ben ik aan het kijken voor een kleine lownoise compressor. Nu gebruik ik de grote compressor van mijn vader, maar die is niet makkelijk te vervoeren en maakt ontzettend veel herrie. 🤪 Het oog viel nu voornamelijk op de airpress l6-95, voldoende lucht voor tackers en kleine dingetjes als kleine projectjes van hout schoon blazen.

Gezien ik vaak op verschillende plekken werk en dus de compressor graag mee wil nemen heb ik ook een beetje rondgekeken, er bestaan dus ook modellen met systainer en mensen bouwen zelf ook de compressors om voor in de systainer.

Nu wil ik zelf bekijken om een compressor in een Mbox van Makita te passen, gezien ik al mijn gereedschap daarin heb (incl. de tackers). Zelfde formaat als een systainer, maar toch iets makkelijker te wisselen tussen de stapels omdat ik geen T-Lock systainers heb.

Met name de prijs en toch een beetje het leuke van zelf iets uitzoeken en maken is voor mij de reden om dit zelf te doen.

Heeft hier iemand ervaring met het ombouwen hiervan?

Zo ja, welke compressor heb je gebruikt en waarom?
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
186
18
Beusichem (Betuwe)
De Senco PC1010 wordt inderdaad in een systainer geleverd. Dit is wel een aangepaste versie van die los te koop is. Van de losse variant is de beugel met het handvat te groot waardoor het niet past. Verder zijn ze identiek. Er zijn overigens genoeg voorbeelden op internet te vinden van mensen die de losse variant aanpassen om hem te laten passen in een systainer door bijvoorbeeld de beugel af te zagen.
Let wel op: je moet dan de systainer open laten staan om het geheel te gebruiken. Door wat gleufjes voor het snoer en de luchtslang uit de systainer te zagen kan ie wel weer dicht. Maar de compressor moet er nog steeds
uit om condens af te kunnen tappen!
Als je echt een ingebouwde versie wilt maken zou je naar de Schneider (of de hierboven genoemde Stier) compressors moeten kijken. Maar of die los te koop zijn weet ik ook niet.
 

YorickSY

Nieuw lid
16 nov 2021
13
3
Betuwe
Dat is de oplossing voor mij! Zo snel kan je geholpen worden. Dankjewel!


De Senco PC1010 wordt inderdaad in een systainer geleverd. Dit is wel een aangepaste versie van die los te koop is. Van de losse variant is de beugel met het handvat te groot waardoor het niet past. Verder zijn ze identiek. Er zijn overigens genoeg voorbeelden op internet te vinden van mensen die de losse variant aanpassen om hem te laten passen in een systainer door bijvoorbeeld de beugel af te zagen.
Let wel op: je moet dan de systainer open laten staan om het geheel te gebruiken. Door wat gleufjes voor het snoer en de luchtslang uit de systainer te zagen kan ie wel weer dicht. Maar de compressor moet er nog steeds
uit om condens af te kunnen tappen!
Als je echt een ingebouwde versie wilt maken zou je naar de Schneider (of de hierboven genoemde Stier) compressors moeten kijken. Maar of die los te koop zijn weet ik ook niet.

Dat de deksel open moet staan tijdens het werk is mij geen probleem, het is meer het vervoeren van en naar locatie in de auto. De grote compressor is teveel voor het werk waarvoor ik hem gebruik en hij stond ook wankel in de auto.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
186
18
Beusichem (Betuwe)
Goeie tip hierboven! Dit model kende ik nog niet.

Het heeft mij ook nog nooit gestoord dat de systainer open staat. Het compressortje is stil genoeg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.