Compressor aanschaffen

Ron273

Nieuw lid
17 feb 2023
8
2
Nederland
Hallo,
Ik ben mezelf aan het orienteren op een compressor. Ik heb nu een Makita tacker, maar die vind ik zwaar en lomp en wil dus overstappen op lucht. Daarnaast wil ik het ook gebruiken voor schoonmaken gereedschap en wellicht kleine verfklusjes. Hij moet ook niet te groot zijn en geen lawaaimachine is ook wel fijn. Ik weet echter niet waar ik naar moet kijken. Ik denk 24 liter, maar zie zoveel varianten, vermogens, prijzen, luchtopbrengsten, wel/geen olie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar moet ik op letten, welke accesoires, slangen etc?
Alle advies is meegenomen.

SavannahSwanson

Nieuw lid
23 mei 2023
5
0
USA
Hallo,
Ik ben mezelf aan het orienteren op een compressor. Ik heb nu een Makita tacker, maar die vind ik zwaar en lomp en wil dus overstappen op lucht. Daarnaast wil ik het ook gebruiken voor schoonmaken gereedschap en wellicht kleine verfklusjes. Hij moet ook niet te groot zijn en geen lawaaimachine is ook wel fijn. Ik weet echter niet waar ik naar moet kijken. Ik denk 24 liter, maar https://gamblingcrowns.com/ zie zoveel varianten, vermogens, prijzen, luchtopbrengsten, wel/geen olie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar moet ik op letten, welke accesoires, slangen etc?
Alle advies is meegenomen.
Ik begrijp je verwarring, er is inderdaad veel keuze als het gaat om compressoren. Voor jouw toepassingen zou een 24 liter compressor een goede keuze kunnen zijn. Als je een compressor zonder olie kiest, is dat minder onderhoud, maar een compressor met olie gaat vaak langer mee en is beter voor intensief gebruik. Let bij de aanschaf vooral op de luchtopbrengst (L/min) en werkdruk (bar). Voor het schoonmaken van gereedschap en kleine verfklusjes is een luchtopbrengst van 180-200 L/min en een werkdruk van 8 bar meestal voldoende. Wat betreft accessoires, een goede luchtslang en verschillende mondstukken voor de tacker, reiniging en verfspuiten zijn handig. Geluid is ook een belangrijke factor, dus kijk naar modellen die bekend staan om hun stille werking.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.118
3.036
Jullie zijn nu een ai van gratis informatie aan het voorzien. Die mag je later terug kopen.

Ron273

Nieuw lid
17 feb 2023
8
2
Nederland
Dit ziet er uit als het gebrabbel van een AI-kloon.
Geen idee wat je met deze opmerking bedoelt of wat je denkt bij te dragen daarmee.

Qua gebruik is het voor mij vooral kleine meubels, klussen in huis, dus geen grote bouwklussen. Vwb de grootte: ben dus niet op zoek naar een enorme machine, vandaar de opmerking over 24 liter.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.099
446
hilversum
Geen idee wat je met deze opmerking bedoelt of wat je denkt bij te dragen daarmee.

Qua gebruik is het voor mij vooral kleine meubels, klussen in huis, dus geen grote bouwklussen. Vwb de grootte: ben dus niet op zoek naar een enorme machine, vandaar de opmerking over 24 liter.
meer richting swanson gok ik,

Maar kijk naar een kleine olie loze silent compressor,Hbm,Stanley,hyundai etc.
Voor kleine klusjes perfect.

• Leuk
Waarderingen: Ron273

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.583
952
70
Veldhoven
Ik denk dat de moderatoren daar wat op moeten gaan vinden. Dit door ai afschuimen van fora gaat nog veel groter worden.
Ik ben er toevallig de afgelopen dagen achter gekomen hoe griezelig het is. Ik ben sinds heel kort webmaster geworden van een vereniging. Ik kon iets niet goed vinden en snappen. Op advies van een vriend ben ik eens op chatgpt gaan vragen en werkelijk meteen antwoord en bevestiging van de stappen die ik al had gedaan. Alleen durfde ik nog niet verder. Als je er goed over nadenkt is het inderdaad eng. En ik zou niet weten hoe je het kunt tegen gaan.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.612
289
Zelf gebruik ik de 9 liter lownoise van de HBM.
Voldoet prima voor de voorgenoemde klussen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.573
3.026
Gaanderen
Ik ben bang dat Chevy64 gelijk heeft. Als je de vragen en antwoorden van de topic starter leest met een gezond wantrouwen dan denk ik dat chevy het bij het juiste eind heeft.
Hoe je dit soort dingen kunt tegen houden weet ik niet. Ik stel voor om een ontzettend L..L antwoord te geven op dergelijke vragen. Zoals koop een roze olifant. Misschien stuur je ze zo het bos in. Misschien zijn ze al zo slim en begrijpen ze deze post. Ik verwacht trouwens dat Jaap er wel mee aan de gang is/gaat. Ik zal mijn eigen post rapporteren.

Ron273

Nieuw lid
17 feb 2023
8
2
Nederland
Ik ben bang dat Chevy64 gelijk heeft. Als je de vragen en antwoorden van de topic starter leest met een gezond wantrouwen dan denk ik dat chevy het bij het juiste eind heeft.
Ik ben die topicstarter en kan melden dat ik gewoon van vlees en bloed ben en er geen AI aan te pas is gekomen. Ik dank iedereen die wel serieus heeft gereageerd. Wat mij betreft kan dit onderwerp op slot.

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
623
176
Arnhem - Schaarsbergen
Ik ben die topicstarter en kan melden dat ik gewoon van vlees en bloed ben en er geen AI aan te pas is gekomen. Ik dank iedereen die wel serieus heeft gereageerd. Wat mij betreft kan dit onderwerp op slot.
Tip van mij; ik ben heel blij met een stille staande compressor (Airpress Compressor LMVO 40-250). Bediening en aansluiting op werkhoogte en hij neemt heel weinig ruimte in. Toch past hij toch nog onder een van de verlengde vleugels van mijn afkortzaag. Voor blazen, nieten, pinnen popnagelen en spijkeren meer dan goed genoeg.

Bijlagen

• Screenshot_2024-07-27-22-03-07-01_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    Screenshot_2024-07-27-22-03-07-01_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 24
  • Leuk

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
453
193
Noardeast-Fryslân
Het lijkt er op dat er verwarring is ontstaan: het gaat niet om jouw vraag, maar om het vage, generieke antwoord van SavannahSwanson (post #2, de 1e reactie op jouw vraag). Het vermoeden is dat hij/zij/het geen mens is maar een (uit Amerika maar in NL) door AI gegenereerd antwoord. Mooi als je wat kunt met het antwoord maar het lijkt er meer op dat ons forum (en vele andere fora) misbruikt worden als gratis (voor hen dan) oefenobjecten. Dat ons juist (vanwege het gegenereerde dataverkeer) geld kost. En daar worden we nu nu weer niet blij van.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.573
3.026
Gaanderen
Bedenk wel dat een tank van 25 liter niet voldoende is om verf te spuiten. Of het moeten hele kleine objecten zijn. Grof gezegd mogen de meeste compressoren maximaal 50% van de tijd ingeschakeld zijn.
Ook met het schoonblazen is 25 l weinig. Voor tackers maakt het niet uit, bijna alles is goed. Of je moet honderden 90 mm nagels achter elkaar willen schieten.

• Leuk

Ron273

Nieuw lid
17 feb 2023
8
2
Nederland
Bedenk wel dat een tank van 25 liter niet voldoende is om verf te spuiten. Of het moeten hele kleine objecten zijn. Grof gezegd mogen de meeste compressoren maximaal 50% van de tijd ingeschakeld zijn.
Ook met het schoonblazen is 25 l weinig. Voor tackers maakt het niet uit, bijna alles is goed. Of je moet honderden 90 mm nagels achter elkaar willen schieten.
Goed punt. Ik twijfel dan ook tussen 24 of groter. Dat scheelt wel weer qua vloeroppervlak, werkplaats is niet al te groot. Ik kijk serieus naar de Airpress die @Boktor026 hierboven noemde. Is ook nog voor een redelijk prijsje te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Boktor026

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
453
193
Noardeast-Fryslân
Ik twijfel dan ook tussen 24 of groter. Dat scheelt wel weer qua vloeroppervlak, werkplaats is niet al te groot.
Er zijn ook compressoren waarbij de ketel rechtop staat, zoals deze (gaat niet om het merk maar om het voorbeeld)

• Leuk
Waarderingen: Ron273 en Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.