Combinatiebank, wie (her)kent deze machine ?

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Vorige eigenaar gesproken, nou ja, een poging dan, via zo'n "moderne" "telefoon" waar van alles mee kan behalve een verstaanbare verbinding tot stand brengen :-<<

Maar goed, vergeten om te vragen naar de leverancier, niet zo belangrijk.
Ik ben wel iets verder, zie foto, zo zal de aanslag op de roltafel horen te zitten, maar met zo'n een-punts bevestiging heb ik 'm nog niet haaks natuurlijk.
NB, ik kan best iets verzinnen maar ik ben nog steeds benieuwd hoe het ooit bedacht is.IMG_1325.JPGIMG_1326.JPGIMG_1330.JPG

O ja, ik heb geen aanslag voor deze aanslag, of hoe zeg ik dat ?
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
203
70
Groningen
www.kiwood.nl
fence zit door die lange sleuf vast met moer in t-gleuf van je alu fence.
Dan kun je hem losdraaien, verdraaien (schuift de bout door de gleuf) en weer vast te zetten onder de gewenste hoek.
filmpje van een iets ander type maar waarschijnlijk zelfde principe:
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
20210508_200241.jpg20210508_200255.jpg20210508_200303.jpg
Kijk zo ziet het er bij mijn Robland K26 uit.
Van links naar rechts onderkant waar je die linkse moer zit die jij nog mist daarmee kun je de aanslag fixeren.
Midden de nulaanslag om haaks te zetten.
Rechts de bovenzijde, bijna identiek aandie van jou.
Vul nou zelf maar in....

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Dank weer, erg leerzaam, tot op zekere hoogte verhelderend, de machine uit het filmpje lijkt erg op wat ik heb, maar ik heb op de roltafel geen enkele mogelijkheid voor een 2e bevestigings punt op de roltafel.
Ik ga er nog eens rustig over nadenken.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
370
106
60
Sint Odilienberg
maar ik heb op de roltafel geen enkele mogelijkheid voor een 2e bevestigingspunt op de roltafel.
tuurlijk wel, kijk eens naar die van mij. Die sleuf die onder jouw geleider door loopt daar moet een moer met knop door en die word in de sleuf van de geleider gezet.
Doordat dit dan een dubbele sleuf is kun je de geleider bewegen.
Kijk eens goed naar foto 1 van mij daar zit die knop links.

Fred
 

Theo N

Nieuw lid
23 nov 2012
20
6
Ik weet dat de fa. Kappert in Raalte veel van dit soort oude machines opknapt en daarna weer verkoopt. Ze hebben ook een hal vol met spullen en onderdelen en soms lijkt het wel een museum ;-) Ze kunnen onderdelen nabestellen. Wellicht dus een interessant contact om eens te inventariseren.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
Ja, inderdaad in de sleuf kan een bout in een glijmoer in het aluminium profiel.
IMG_1332.JPG
Maar dan is de afstand tussen de 2 punten veel te klein in verhouding nmi en hoe krijg je dat (snel) haaks vastgezet. Die alu aanslag is >1m dus die zal bij niet-gebruik weggeklapt gaan worden.
Maar als dit de originele manier is dan is dat niet anders.
Ik heb al een ander (te) mooi idee, "te" want dan gaat dat weer even duren natuurlijk.
Al met al heeft deze verhandeling wel wat opgeleverd.
Ik zal er tzt op terugkomen hier.

Dat adres is Raalte is leuk om te weten, dank !
Het staat op mijn lijstje voor mogelijke bezoekadressen, in combinatie met andere adressen, bij een rit naar "het verre westen" bv, maar helaas bezoek ik helemaal niets al >jaar.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
198
46
Grönnen
O ja, bij mijn machine is het zaagblad niet kantelbaar, hoe is dat bij andere combinatie machines ? De machine in het filmpje een paar bijdragen terug : bijdrage 23 kan wel kantelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.