CNC project - uitbesteden of zelf doen?

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
643
463
Hallo allemaal,

Voor een opkomend project mag ik buiten mijn comfortzone stappen.
Waar ik normaal in het massief hout zit (tafels, banken, kasten) zal dit plaatmateriaal kunst worden.
Heel erg gaaf, maar het bevat ook wat CNC werk.
Ik kan het ontwerp hier nog niet delen, maar bevat 80 CNC gesneden platen die met een tussenafstand van 2 cm gemonteerd worden tegen een muur.
Elke plaat is anders van vorm, en als alles gemonteerd is zie je een kunstwerk.

Als idee (dit is niet het ontwerp):

1772089956276.png

De opdracht in kwestie gaat over platen van volle lengte, dus 244cm hoog, en uiteindelijk totaal 350cm breed.
Op het breedste is het zo'n 50cm breed (diep). Best een aardig kunstwerk dus.

Ik zal dus zeker 40 volle MDF platen moeten versnijden in allemaal unieke stroken. Uiteraard kan dit met een lintzaag en schuurmachine en heel veel tijd/geduld, maar het zou ook met een CNC kunnen.
Ik zag dat er een Maslow4 CNC bestaat. De nauwkeurigheid van dit project valt mee, als een plaat 5mm afwijkt bij wijze van, dan is er niet veel aan de hand.
Dus het zou daar opzich prima mee kunnen. Ik zie helaas weinig gebruikerservaringen hier op het forum, zijn er ervaringsdeskundigen?

Of uitbesteden bij iemand met bezit van een CNC frees met dit bereik. Ik vrees dat het dan al snel in de hoge kosten gaat lopen want we hebben het over ca 500 meter freeswerk in 18mm MDF. Zou iemand mij hier een grove indicatie van kosten in kunnen geven?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.