CMT groefzaagset (Dado-set) 230.312.08M

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdheuvel

Actieve deelnemer
10 jan 2021
61
12
Een tijdje geleden gekocht maar helaas te laat er achter gekomen dat het asgat te groot was voor mijn zaagtafel en dus niet meer kunnen retourneren.

Merk: CMT
Type: 230.312.08M
Asgat: 30mm
Formaat: 203mm
Breedte: 6 tot 20mm

Nieuwprijs: € 330,00
Vraagprijs: € 275,00

Kan worden opgehaald of worden verstuurd via pakketpost.
 

Bijlagen

  • IMG_8549.jpeg
    IMG_8549.jpeg
    118,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_8550.jpeg
    IMG_8550.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_8551.jpeg
    IMG_8551.jpeg
    94,7 KB · Weergaven: 23
  • IMG_8552.jpeg
    IMG_8552.jpeg
    76,2 KB · Weergaven: 31
  • IMG_8553.jpeg
    IMG_8553.jpeg
    136,4 KB · Weergaven: 33

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
229
123
Toch jammer dat ze nog geen versie maken met 30mm combi asgat.
Anders had ik hem graag van je over genomen!
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
229
123
Veel tafelzagen met (mechanische) rem hebben twee pennen naast de as, om te voorkomen dat het zaagblad los kan draaien.
CMT maakt voor zulke zagen bladen met "30mm combi" asgat. Die zier er zo uit:
3271_n_FM_285.FF_285.096.12M.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Rizz

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.909
2.945
Dat gaat natuurlijk niet werken met een hele stapel losse bladen. Dan zou alleen het eerste blad geremd worden. Voor geremde machines heeft cmt andere modellen groefzagen.
 

jvdheuvel

Actieve deelnemer
10 jan 2021
61
12
Dat gaat natuurlijk niet werken met een hele stapel losse bladen. Dan zou alleen het eerste blad geremd worden. Voor geremde machines heeft cmt andere modellen groefzagen.
de bladen grijpen op zich wel allemaal in elkaar, dus ik zou me kunnen voorstellen dat het wel zou kunnen werken (theoretisch dan toch). In hoeverre de krachten die er op komen staan door de meerdere bladen te groot zijn om de rem goed te laten werken, dat weet ik natuurlijk niet.
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
229
123
Dat gaat natuurlijk niet werken met een hele stapel losse bladen. Dan zou alleen het eerste blad geremd worden. Voor geremde machines heeft cmt andere modellen groefzagen.
Daarom heeft elk blad die gaten er in zitten, dan worden alle bladen daar op geïndexeerd.
Kan jij mij vertellen welk CMT model wel op een geremde as past? Voor zover ik weet hebben ze geen modellen daarvoor in hun assortiment.
 

Kleine Brouwer

Nieuw lid
9 apr 2022
7
3
Arnhem
@jvdheuvel Waarschijnlijk moet je dan deze hebben:
200 piek en je hebt m in Nederland.

En check het filmpje vanaf 5:00. Hier zie je een man met deze dado op de meest gekochte contractor-saw aan de slag gaan. 5/8 inch is een universele maat voor de diameter van het schroefdraad op veel machines. Wanneer ie goed vast zit, slijt je schroefdraad uiteraard niet...

 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

jvdheuvel

Actieve deelnemer
10 jan 2021
61
12
@jvdheuvel Waarschijnlijk moet je dan deze hebben:
200 piek en je hebt m in Nederland.

En check het filmpje vanaf 5:00. Hier zie je een man met deze dado op de meest gekochte contractor-saw aan de slag gaan. 5/8 inch is een universele maat voor de diameter van het schroefdraad op veel machines. Wanneer ie goed vast zit, slijt je schroefdraad uiteraard niet...

Dat is Paoson.... Hij gebruikt de 6" variant, niet de 8" waar je de link van hebt aangegeven. Datail, de werkbank die hij in die video gebruikt, die heb ik ook gemaakt.... en via een van zijn video's ben ik ook op het idee gekomen om een dado-set aan te schaffen en heb toen dus blijkbaar de verkeerde set aangeschaft.... ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kleine Brouwer
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.