Voor het uithollen van lange vazen werk ik momenteel freehand met de Simon Hope Heavy Duty beitel met carbide 6mm tip. Daarmee geraak ik zo'n 50cm diep, de laatse 20cm is echter een gevecht met het hout omdat de overhang gewoon te groot is. Doordat de snijkop zo klein is heb ik echter geen last van happers zo diep, maar het gaat veel te traag.
Dus ik overweeg enerzijds de Woodcut Pro Forme met extra handvat en een systeem die de beitel stabiel kan houden.
Ik kwam zo het CKD Hollowing system tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Het is relatief nieuw lijkt me.
Of andere suggesties?
Ik heb al een steady rest ter ondersteuning van het werkstuk en een tool gate.
Andere systemen gebruiken soms ook een laser, dat is niet echt een vereiste voor mij.
Ik heb een Stratos XL met bedverlenging.
Links:
houtdraaiwinkel.nl
Dus ik overweeg enerzijds de Woodcut Pro Forme met extra handvat en een systeem die de beitel stabiel kan houden.
Ik kwam zo het CKD Hollowing system tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Het is relatief nieuw lijkt me.
Of andere suggesties?
Ik heb al een steady rest ter ondersteuning van het werkstuk en een tool gate.
Andere systemen gebruiken soms ook een laser, dat is niet echt een vereiste voor mij.
Ik heb een Stratos XL met bedverlenging.
Links:

Uitholsysteem - CKD Hollowing system
Ontdek het doordachte uitholsysteem voor houtdraaien van diepe vazen, urnen en holle vormen. Biedt stabiliteit, optimale controle bij minimale inspanning.

Laatst bewerkt: