cilinderschuurmachine

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Hoeveel meter hout halen jullie met een rol schuurpapier? Wat ik dus eigenlijk wil weten is of je een beetje productie met zo'n ding kan maken. Of ben je dan constant schuurpapier aan het wisselen. Een gebruikte onderschuurder met aandrijver is niet zo gek veel duurder, maar neemt wel weer veel meer ruimte in. Maar daar wissel je het schuurpapier weer heel makkelijk van en omdat het een schuurband is gaat hij al wat langer mee.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Het schoot me ook nog te binnen dat het lijkt dat je met een cilinderschuurmachine kortere houtjes kan doorvoeren. Weet iemand of dit ook echt zo is?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.971
2.983
Dat van die vingertoppen vat ik niet helemaal. Je legt zo'n plankje toch op de doorvoerband en laat dan de machine zijn werk doen. En aan de andere kant valt het hout weer van de band in de kruiwagen.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
607
141
59
Linter
@chevy66, denk dat wij niet over de zelfde cilinder praten. Door de opmerking van de korte stukjes dacht ik aan een verticale cilinder, jij over een horizontale.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.