China Tools Episode 10

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Met dat de kwaliteit toe neemt, is het soms nauwelijks meer aantrekkelijk om in China te bestellen. Voor iets meer geld bestel je een vergelijkbaar iets in Nederland, maar heb je het wel eerder.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Kees, is dat niet met dat de 'prijs' toeneemt ? als alleen de kwaliteit toeneemt en de prijs blijft laag is het juist aantrekkelijker om er te bestellen, toch ?
Ik weet niet hoe het in Nederland zit met douane enzo, maar in Belgie is er een vrijstelling tot iets van 27€ maar die gaat binnenkort vervallen. Nu is het noginteressant voor kleine dingen, dan ook niet meer zo...
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Wat zijn de ervaringen van woodworking.nl gebruikers met levertijd als ze bestellen van banggood?
Ik heb vroeger wel eens wat zaken uit China besteld, maar dan bij aliexpress, en toen viel de levertijd meestal wel mee (iets langer dan een week)
Nu heb ik voor het eerst via banggood iets besteld (een drietal schakelaars/knoppendozen) deze zijn op 26 maart verzonden, en in de tracking informatie staat alleen een vliegtuigje met nummer en "not found" erbij.
In de gegevens op de website staat dat als het binnen 60 dagen niet gearriveerd is dat je je aankoopbedrag terugkrijgt (nu verlengt met 2 weken vanwege corona toestanden)
Is er nog hoop dat die dingen nog aankomen? (sommige zijn ook te bestellen bij Nederlandse webshops, maar daar zijn ze niet op voorraad, en tien x de prijs (80 vs 8 euro ofzo)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Het meeste komt met de boot, in grote containers. Dan wordt het vanuit Schiedam door gestuurd. Duurt zomaar een maand.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ik bestel toch geregeld in China hoofdzakelijk bij Ali die is meestal goedkoper dan bv een Banggood en bestel ook wel eens bij eBay, wat ik daar bestel is vooral op electronica gebied.
Laatste tijd is het minimaal 6 weken wachten op een bestelling ook al 10 weken gehad.

Ook een paar keer wat "gereedschap" besteld in China dat doe ik niet meer ook goedkoop gereedschap in Nederland laat ik tegenwoordig liggen kost meer aan ergernis dan dat je er plezier aan hebt. Stomp, niet recht, slap ga maar door.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Ik weet niet hoe het in Nederland zit met douane enzo, maar in Belgie is er een vrijstelling tot iets van 27€ maar die gaat binnenkort vervallen.



In Nederland €22

Soms heb je mazzel, soms niet ....dat ze je er uit pikken.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Verzending duurt gewoon langer nu en is ook duurder. In normale omstandigheden gaan die dingen mee met vluchten waar plaats op over is, en die zijn er dan genoeg. Vermits er nu veel minder gevlogen wordt, is het dus niet meer zo evident. Op Aliexpress zie je ook dat bijna alle gratis verzendingen verdwenen zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.