Castle Grayskull in ebbenhout

meron

Post veel
8 sep 2011
1.442
482
Nijmegen
www.instagram.com
Van mijn kant is het al lang stil, maar ik ben zeker nog wel bezig met het houtsnijden.

Het is dus tijd voor een update van mijn huidige projectje. Een miniatuur van Castle Grayskull in ebbenhout, met binnenin enkele karakters uit de bijbehorende speelgoedreeks. Voor wie hier niet bekend mee is, het gaat natuurlijk over Masters of the Universe, DE speelgoedreeks uit de jaren '80.

Eerst maar wat foto's:
1000031867.jpg
1000031865.jpg

Het grondvlak is ongeveer 3x3 cm en wat je nu ziet gaat nog veel meer details gaan krijgen. Enige probleem hierbij is hoe hard het ebben is. Dat viel vies tegen en maakt het erg lastig.

De figuurtjes binnenin maak ik dus uit het vertrouwde buxus.
1000031871.jpg
1000031869.jpg

Hier zien we Skeletor op zijn troon, omgeven door schedels op de grond.

1000031870.jpg

En hier nog een ruwe vorm van wat er in de andere helft gaat komen.

Zeker nog het nodige werk dus, maar hoe het gaat worden is al goed te zien.

meron

Post veel
8 sep 2011
1.442
482
Nijmegen
www.instagram.com
Gaaf Meron! Hoe veel uur zit hier al ongeveer in?

Werk je alleen met vast messen, of ook wel eens iets van een Dremel met een klein freesde?

jaap
Oei, een lastige vraag... Ik ben hier eigenlijk al jaren mee bezig. Vooral het Ebben-deel gaat ongelofelijk traag, door hoe hard het is. En daarbij werk ik er soms lang niet aan en soms iedere dag kort.

Ik werk overigens alleen met kleine mesjes en beiteltjes. Ik heb alles samen in een klein mapje/etuitje zitten en kan het pakken wanneer ik wil. Dat vind ik eigenlijk het prettigst.

• Leuk
Waarderingen: jaap, CorL en Wim Kluck

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
666
451
Twente
Prachtige klus weer Meron. Bij mij zou het nu al af zijn, maar gezien je vorige werk verwacht ik nog een hoop updates ;)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.