Camvac te klein, diy oplossing

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
374
294
Schouwen-Duiveland
Ik loop al een tijdje te tobben met de afzuiging van mijn Hammer A3-31. Ik had eerst er een Metabo Sp110 op staan maar zakken redelijk snel vol en ff wisselen zonder te knoeien was lastig. Daarna mijn Camvac 54 ltr met twee motoren erop. Veeeeel te snel vol. Want die 54 ltr is effectief maar 40 ltr door de motoren.
Dus daarna er met een cycloon een 200 ltr vat ernaast en dat werkte fijn qua opslag grote. Alleen de extra slang van 60 mm en de extra ruimte die het weer koste was het toch weer niet wat ik echt wilde.

Kortom ik dacht ik koop wel een nieuwe Camvac van 200 ltr en klaar. Maar dat is weer ruim €1200.

Vanmiddag was ik weer wanneer schaven en ik kijk naar de Camvac en er kwam een idee in mijn hoofd.

Ik heb van het losse 200 ltr vat wat aanpassingen gedaan en alle onderdelen van de Camvac erin gebouwd.

3 kwartier noeste huisvlijt en de 200ltr “Triekvac” is een feit. Alles zo gemaakt dat ik de originele Camvac zo weer terug kan bouwen. IMG_0368.jpegIMG_0369.jpegIMG_0371.jpegIMG_0372.jpegIMG_0373.jpegIMG_0374.jpegIMG_0375.jpegIMG_0376.jpegIMG_0377.jpegIMG_0378.jpeg

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: EdP en Jan van den Broek

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
374
294
Schouwen-Duiveland
Nog niet getest Wim. Eerst moet de kit drogen anders zuigt die met de onderdruk zo naar binnen toe.

Er zit een kleine kier van een mm of4-5 bij de slangaansluiting. Dat komt omdat het 200 ltr vat een andere radius heeft dan het 55 ltr vat.
Bij de originele Camvac zat het met een kit luchtdicht geplakt. Ik heb er nu een dikker laagje kit ingezet om het op te vullen.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
374
294
Schouwen-Duiveland
Je bedoeld leegmaken?

Ik pak een 240 ltr rolemmerzak, doe die rond de ton. Dan op zijn kop en de ton eruit tillen. Ik heb wat gaten in de bodem gemaakt zodat er lucht in kan stromen. Werkt perfect.
Zo deed ik dat al toen ik de cycloon erop had.

Laatst bewerkt:

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
163
40
66
Groningen, stad
Sleuf maken in de ton, perspex plaatje achter de sleuf. Het plaatje kun je een radius geven in de oven, ik heb met houten latjes de radius nagemaakt, als het perspex warm word, valt het mooi over de latjes

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
374
294
Schouwen-Duiveland
Ja idd. Als het verwarmd wordt dan je zet het in model dan behoudt de nieuwe vorm als het afgekoeld is.

Of alsnje een ton maakt zoals ik dan
Kan je in het deksel een kijkkast maken naast de inlays. Lampje erin schijnen en je ziet hoeveel erin de ton zit. Dan hoef je niet met een kromming te vervormen.
Zeker als je niet zoals ik het midden hebt genomen maar de inlay deksel aan de rand dan hou je meer vlak voor een kijkglas over

• Leuk
Waarderingen: EdP en ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.