Cadeautje van collega

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
200
124
Schouwen-Duiveland
Vanmorgen komt mijn collega binnen en zet een doosje voor mij neer. Van zijn overleden broer en ik zal er meer mee doen dan zijn hele familie bij elkaar. Originele doos er nog bij en in de doos een hele mooie Stanley schaaf die ooit in het gulden tijdperk FL 97.30 heeft gekost.
De schaaf is zelf niet heel veel gebruikt, dat is wel te zien aan hoe hij eruit ziet.

Kortom ik ben er erg blij mee. Dit zijn de leukere verassingen.
IMG_7196.jpegIMG_7197.jpegIMG_7198.jpegIMG_7199.jpeg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.897
2.941
Zo kom ik ook aan veel van mijn handgereedschap. Meestal van klanten, die nog wat ergens in een kast hebben staan. Ze vinden het zonde om weg te gooien, maar doen er zelf nooit iets mee.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
172
54
Delft
Stanley handyman heeft niet de beste reputatie. Veel vijlen en schuren om de kikker goed aan te laten sluiten op de body, om de beitel goed aan te laten sluiten op de kikker, om de keerbeitel goed aan te laten sluiten op de beitel, en om de dekbeitel redelijk aan te laten sluiten op de keerbeitel. Ook zul je even een liniaal langs de zool moeten halen om te kijken hoe recht die is, en natuurlijk de beitel slijpen.

Been there, done that, daarna werkte die gewoon prima.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
172
54
Delft
Dat is een heel goede instelling. Ik heb 4 metalen schaven, en ze hadden allemaal aandacht nodig. De handyman het meest, want een een stapeling aan 'pasvlakken' waren een gegoten oppervlak met verf erop. Dan kun je er prima krullen mee maken en dingen aardig pas maken, maar het is gewoon niet goed genoeg om er een mooi oppervlak mee te krijgen in alles behalve in houtjes die toevallig erg makkelijk schaven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.