Cabin / Tuinkantoor
Dit was een wat groter project, maar kon toch in een weekje gedaan worden
Ik had al wat ervaring met het maken van een cabin. Aangezien ik 5 jaar daarvoor er ook al eentje had gebouwd voor mijn kinderen.
De bedoeling was om mijn kinderen een eigen plaats te geven, iets wat van hun was, waar ze ongestoord hun vrienden kunnen uitnodigen, kunnen blijven slapen, gamen, computeren, etc etc, zonder ons in het huis lastig te vallen, tja want je weet wel met die jeugd die kunnen tot smorgen vroeg door blijven gaan.
Dus vereisten, kabel tv, internet, electiciteit, telefoon, verwarming, issolatie, en geluidsissolatie, voldoende ruimte dat als woonkamer kan dienen, een plaats om te slapen, en plaats voor buro’s
Helaas kan het niet veel groter worden dan 7 bij 4 meter en niet hoger dan 4 meter (dat zijn de gemeentelijk vereisten).
Oplossing twee verdiepingen

cabin_1 by mcluma, on Flickr
Woon gedeelte

dsc0087ir7 by mcluma, on Flickr
Bovenverdieping met in het midden een sta hoogte van 2.2 meter

dsc0088go6 by mcluma, on Flickr
En de beneden verdieping met een sta hoogte van ook 2.2 meter

dsc0090va5 by mcluma, on Flickr

DSC_0089 by mcluma, on Flickr
De beneden verdieping is een bakconstructie die in een 4 dubbele rubberen vijverbekleding ligt om regenwater/grondwater penetratie tegen te gaan.
Helaas waren de buitenduren die ik had gekocht niet weersbestendig, (wel als zodanig gekocht) dus na klagen kreeg ik dan wel mijn geld terug, maar er moesten toch weer nieuwe deuren in, dus die heb ik dan maar zelf gemaakt

DSC_0077 by mcluma, on Flickr

DSC_0078 by mcluma, on Flickr

DSC_0079 by mcluma, on Flickr
Als je kunt zien bleken de deuren gelamineerd te zijn en het laagje veneer kwam los (niet goed)
Dit zijn de deuren die ik zelf heb gemaakt

DSC_0084 by mcluma, on Flickr
En gemonteerd

dsc0097lg1 by mcluma, on Flickr

dsc0100wm3 by mcluma, on Flickr

dsc0098mh1 by mcluma, on Flickr
Dit was een wat groter project, maar kon toch in een weekje gedaan worden
Ik had al wat ervaring met het maken van een cabin. Aangezien ik 5 jaar daarvoor er ook al eentje had gebouwd voor mijn kinderen.
De bedoeling was om mijn kinderen een eigen plaats te geven, iets wat van hun was, waar ze ongestoord hun vrienden kunnen uitnodigen, kunnen blijven slapen, gamen, computeren, etc etc, zonder ons in het huis lastig te vallen, tja want je weet wel met die jeugd die kunnen tot smorgen vroeg door blijven gaan.
Dus vereisten, kabel tv, internet, electiciteit, telefoon, verwarming, issolatie, en geluidsissolatie, voldoende ruimte dat als woonkamer kan dienen, een plaats om te slapen, en plaats voor buro’s
Helaas kan het niet veel groter worden dan 7 bij 4 meter en niet hoger dan 4 meter (dat zijn de gemeentelijk vereisten).
Oplossing twee verdiepingen

cabin_1 by mcluma, on Flickr
Woon gedeelte

dsc0087ir7 by mcluma, on Flickr
Bovenverdieping met in het midden een sta hoogte van 2.2 meter

dsc0088go6 by mcluma, on Flickr
En de beneden verdieping met een sta hoogte van ook 2.2 meter

dsc0090va5 by mcluma, on Flickr

DSC_0089 by mcluma, on Flickr
De beneden verdieping is een bakconstructie die in een 4 dubbele rubberen vijverbekleding ligt om regenwater/grondwater penetratie tegen te gaan.
Helaas waren de buitenduren die ik had gekocht niet weersbestendig, (wel als zodanig gekocht) dus na klagen kreeg ik dan wel mijn geld terug, maar er moesten toch weer nieuwe deuren in, dus die heb ik dan maar zelf gemaakt

DSC_0077 by mcluma, on Flickr

DSC_0078 by mcluma, on Flickr

DSC_0079 by mcluma, on Flickr
Als je kunt zien bleken de deuren gelamineerd te zijn en het laagje veneer kwam los (niet goed)
Dit zijn de deuren die ik zelf heb gemaakt

DSC_0084 by mcluma, on Flickr
En gemonteerd

dsc0097lg1 by mcluma, on Flickr

dsc0100wm3 by mcluma, on Flickr

dsc0098mh1 by mcluma, on Flickr