C3-31 Onderdelennr

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
196
142
Echt
Recentelijk heb ik van Stefke zijn C3-31 overgenomen. Deze machine heeft destijds in een werkplaats gestaan waar brand is ontstaan en heeft nagenoeg alleen wat cosmetische schade van plastic delen of vergeling van de verf (roest even buiten beschouwing gelaten).

Op dit moment ben ik het proces de volledige machine te demonteren en te "reviseren". Alle grote lossen onderdelen zijn ondertussen klaar en kom nu meer in de machine zelf. Meeste werk zit in de zaagaggregraat en de frees. Een van de voordelen was dat ik Stefke er een set onderdelentekeningen bij had waarmee ik ondertussen al een aanvraag heb liggen van reserve onderdelen bij Hammer zelf. echter zit er ook schade aan een tweetal elektrische componenten namelijk de aan/uit schakelaar en de behuizing. Beide hebben als fabrikant Klinger born. Ervan uitgaande dat Hammer deze delen niet kan of wil leveren (dit was het geval bij Stefke) ben ik gaan informeren bij Klinger born Duitsland en zij hebben geen probleem met het aanleveren van de reserve onderdelen mits ik de Mod.No kan aanleveren. Probleem is alleen dat bij mij deze delen gesmolten, of de stickers eraf gebrand zijn.

Is er iemand met een C3-31 die mogelijk voor mij wil kijken of en welke informatie er staat op de buitenkant van de behuizing alsmede de aan/uit schakelaar?
Bijgevoegd wat Klinger born aangeeft waar ze naar op zoek zijn en de aan/uit schakelaar die ik bedoel. De betreffende behuizing zit achter de grijze plaat waar de aan/uit schakelaar op gemonteerd is.

Alvast bedankt voor de moeite.

P.s. volgens mij zit dezelfde knop ook op de K3 zoals hier te zien is:

Bijlagen

• Klinger Born.jpg
    Klinger Born.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 8
  • C3-31.png
    C3-31.png
    332,1 KB · Weergaven: 8

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.181
3.056
Als je weet wat er in dat kastje zit, kan je er zelf een passend model van klinger born bij zoeken. Je hebt kans dat het onderdeel exclusief voor felder gemaakt is. Maar er is vaak een model in de zelfde serie te vinden, dat je met een kleine aanpassing ook kan gebruiken. De verschillen zijn dan bijvoorbeeld dat de een aansluitingen met oogjes heeft en de andere met schuifjes.

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
196
142
Echt
Als je weet wat er in dat kastje zit, kan je er zelf een passend model van klinger born bij zoeken. Je hebt kans dat het onderdeel exclusief voor felder gemaakt is. Maar er is vaak een model in de zelfde serie te vinden, dat je met een kleine aanpassing ook kan gebruiken. De verschillen zijn dan bijvoorbeeld dat de een aansluitingen met oogjes heeft en de andere met schuifjes.
Klopt. De behuizing is gebaseerd op een K4000 van klingerborn. Dus deze wordt zeker speciaal gemaakt voor felder gezien de connectoren e.d. aan de buiten. Mocht ik hem niet al voorgemaakt kunnen krijgen bestel ik alsnog een losse K4000 en zet dan alles om.

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.140
435
Ik denk dat je behalve een modelnummer ook een bouwjaar nodig hebt. Anders heb je nog steeds het risico iets te krijgen wat net niet gaat passen.

Maar als de behuizing is gesmolten, dan zou ik de binnenzijde ook niet meer vertrouwen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.181
3.056
Je geeft een plaatje van een plastic doos. Het gaat lijkt me om wat er in zit. Zo'n doos is gewoon een universeel ding. Daar moet je zelf even de gaatjes voor de nieuwe wartels in boren met een trappenboor.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.