Businrichting aluminium extrusieprofielen

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Hopelijk de goede rubriek, geen houtbewerking maar ik ga wel m'n afkortzaag en invalzaag gebruiken 🙂

De inrichting van mijn bestelbus is na 10 jaar aan vervanging toe. Ooit gemaakt van betonplex maar dat blijkt toch te zwaar en niet makkelijk aan te passen. Net als in de werkplaats is ook deze inrichting nog wel eens aan verandering toe door nieuw gereedschap en voortschrijdend inzicht.

Ooit op een beurs een inrichting gezien van aluminium extrusie profielen, zoiets als dit
125832488_3691058374289548_3370094855126654373_o.jpg

Paar jaar geleden offerte opgevraagd, paste helaas niet in het budget volgens de directie 😉

Ik heb nu het plan dit zelf te gaan maken, dan ben ik ook wat flexibeler om tijdens het maken nog wijzigingen door te voeren en wijzigingen in de toekomst lijken me makkelijker als je elk boutje al een keer in je handen hebt gehad.

Materiaal
Aluminium extrusieprofielen 30x30 en 30x60, met groef 6 en de benodigde verbindingen, moeren etc.
Heel veel festool sys-az laden, ooit al 20 tweedehands gekocht maar dat is nog te weinig
PP Sandwichplaat 4,8mm grijs, licht van gewicht

Gereedschap
Afkortzaag met aluminiumblad
Invalzaag
Machinetap 6mm
Kolomboor had ik nog niet, dus mezelf een Teknatool Nova cadeau gedaan, paar keer mee gewerkt, wat een fijne machine! (Directie is uit beeld dus ga ik zelf weer over het budget)

Ik heb nog nooit met deze profielen gewerkt, wie heeft er tips en tricks, alles is welkom.

Ik ben van plan om eerst te oefenen met een kar met wielen en de festool laden voor in de werkplaats.
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Heb je een sterk kopschot in je bus?
Ja, zit het originele kopschot (plaatstaal) in. Ooit een flinke aanrijding gehad met de oude businrichting erin; alleen materiële schade aan de buitenzijde bus. Toch controleer ik incidenteel of alle beugels van de kasten niet losgetrild zijn.
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Weer een stapje verder; 70 laden besteld. Het zijn de tanos laden geworden, zijn wat gunstiger geprijsd dan de festool laden. De festool laden die ik al heb gebruik ik dan in de werkplaats. Enige verschil is dat de handgreep groen is ipv grijs, dat past denk ik ook beter bij alle kleuren systainers en m-boxen die in de bus komen.

Voor de extrusieprofielen loopt een aanvraag bij techxxl.nl , was bij grote aantallen interessanter dan Nederlandse aanbieders.

Als ik start zal ik wat foto's uploaden, ben zelf ook gek op plaatjes kijken van andere projecten!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.