Op de terugweg van de opendag hout 2017 ben ik langs Jurriaan gereden.
Van Jurriaan heb ik wat mooie stukken hout gekregen waaronder stukken burl van een paardenkastanje.
Echt schitterend hout! Maar ik heb het al die tijd niet gebruikt omdat ik er van overtuigd was dat ik het eerst moest stabiliseren voordat ik er een pen van kon maken.
Niks is minder waar, het verwerkt echt goed.

De dag nadat ik deze pen heb afgemaakt ben ik begonnen aan nog één burl pen.
Alleen deze keer heb ik het hout met ecoline gekleurd.

Eerst heb ik de blank zwart gekleurd.

Dit heb ik er dan weer voor het grootste gedeelde weg geschuurd. De zwarte ecoline trekt in het zachtere hout verder in dan in het hardere hout.

En dan kon de kleur worden aangebracht.
Normaal ben ik niet zo van het kleuren van hout, maar dit vind ik toch wel een meerwaarde geven.
Het eindresultaat laat nog even op zicht wachten. Met mijn telefoon kan ik helaas geen foto maken die de pen eer aan doet.
Maar hij is geslaagd als zeg ik het zelf
.
Van Jurriaan heb ik wat mooie stukken hout gekregen waaronder stukken burl van een paardenkastanje.
Echt schitterend hout! Maar ik heb het al die tijd niet gebruikt omdat ik er van overtuigd was dat ik het eerst moest stabiliseren voordat ik er een pen van kon maken.
Niks is minder waar, het verwerkt echt goed.

De dag nadat ik deze pen heb afgemaakt ben ik begonnen aan nog één burl pen.
Alleen deze keer heb ik het hout met ecoline gekleurd.

Eerst heb ik de blank zwart gekleurd.

Dit heb ik er dan weer voor het grootste gedeelde weg geschuurd. De zwarte ecoline trekt in het zachtere hout verder in dan in het hardere hout.

En dan kon de kleur worden aangebracht.
Normaal ben ik niet zo van het kleuren van hout, maar dit vind ik toch wel een meerwaarde geven.
Het eindresultaat laat nog even op zicht wachten. Met mijn telefoon kan ik helaas geen foto maken die de pen eer aan doet.
Maar hij is geslaagd als zeg ik het zelf