Bureau uit witte MDF platen?

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Ik heb onlangs een bureau gemaakt, nu ben wel content van wat ik gemaakt heb enzo, maar niet van het hout ...
Mijn leraar raadde mij aan om eens van die Witte MDF platen te gebruiken, die geleverd weren met een soort melamine pre applied ...
Opzich heel mooi, als je hem wit laat tenminste, ik heb hem proberen zwart schilderen, wat ook lukt maar niet geheel goed.
Hij blonk mooi als ik hem schilderde, maar je kon de verf er van schrapen met je nagel zonder veel moeite, tot je het wit terug ziet ..
Wat kan ik nu doen?
Hij staat nu thuis, half zwart, met schreven in, moet ik hem schilderen en direct vernissen, of hoe dan?

Mvg, Axel
 

kristof

Nieuw lid
21 nov 2012
15
0
ja op die melamine pakt niet alle verf , denk dat er eerst een speciale primer had moeten op doen , en daarna in de gewenste kleur geverfd
weet niet of dat gaat helpen om te vernissen , je moet ook zien als je dat doet , dat je allebei op waterbasis produkten gebruikt en niet verf op waterbasis en vernis op andere basis
zou soms op elkaar kunnen invreten
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
ja op die melamine pakt niet alle verf , denk dat er eerst een speciale primer had moeten op doen , en daarna in de gewenste kleur geverfd
weet niet of dat gaat helpen om te vernissen , je moet ook zien als je dat doet , dat je allebei op waterbasis produkten gebruikt en niet verf op waterbasis en vernis op andere basis
zou soms op elkaar kunnen invreten
Oh oke .. zal eens kijken wat ik kan doen, had ik maar gewone MDF platen genomen ..
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
gewone mdf is inderdaad makkelijker als je toch gaat schilderen
heb zelf zeer goede ervaring met het aflakken van mdf,enkel de zijkantjes moet je een paar keer flink sauzen want die zuigen erg veel verf op
Idd, heb al wat meubelen in MDF gemaakt, en vond het veel makelijker .. die melamine platen zijn makelijk als je niet gaat verven, dat is het ook ...
Hopelijk komt het nog goed ..
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Je hebt dus gemelamineerd mdf gebruikt? Of 'mdf grondeer' ? Dit is ook wit en heeft al een grondlaag erop zitten. Ik denk dat je leraar die bedoelde ipv gemelamineerd mdf... Groeten mark
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Je hebt dus gemelamineerd mdf gebruikt? Of 'mdf grondeer' ? Dit is ook wit en heeft al een grondlaag erop zitten. Ik denk dat je leraar die bedoelde ipv gemelamineerd mdf... Groeten mark

Gelamineerd MDF, en neen, hij bedoelde deze, want hij had die zelf nog liggen, dust wist maar al te goed wat hij bedoelde. .
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik snap het niet helemaal waarom je melamine platen zou schilderen? Het doel van melamine platen is juist dat het al afgewerkt is.... Maar als je het doet, heb je ook grondverf gebruikt?

@rené13, niet om het een of ander maar sauzen is een muur verven;)
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Ik snap het niet helemaal waarom je melamine platen zou schilderen? Het doel van melamine platen is juist dat het al afgewerkt is.... Maar als je het doet, heb je ook grondverf gebruikt?

@rené13, niet om het een of ander maar sauzen is een muur verven;)
Mijn leerkracht raadde mij die platen aan, omdat hij zei dat het makelijker gaat om te schilderen .. en neen xd
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Pfft, ik moest hem niet schuren zeiden ze ... --'

Misschien dacht hij dat je hem wit zou houden?
Zover als ik weet schuur je alles voordat je gaat lakken of spuiten.
Melanine achtig materiaal kun je wel lakken, maar dan moet je wel speciale primers gebruiken na het schuren, maar blijft een heel gedoe.

Maar waarom koop je wit als je het uiteindelijk zwart wil?
Is het dan niet handiger om gelijk zwarte melamine/kunststof geplakte plaat te kopen?
p.s. er bestaat ook door een door gekleurd MDF zonder kunststof beplakking, deze zou je dan alleen maar af te hoeven lakken/spuiten met een kleurloze blanke lak.
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Het klopt ook wel een beetje dat ze makkelijker te schilderen zijn, maar niet in de zin van het schilderen zelf, maar meer het eindresultaat. als je normale MDF platen schildert heb je nog wel eens dat je een beetje de vezels gaat zien. en dat heb je met zo een plaat niet.
 

Lachyos

Actieve deelnemer
1 jul 2013
49
0
Roeselare
Het klopt ook wel een beetje dat ze makkelijker te schilderen zijn, maar niet in de zin van het schilderen zelf, maar meer het eindresultaat. als je normale MDF platen schildert heb je nog wel eens dat je een beetje de vezels gaat zien. en dat heb je met zo een plaat niet.[/QUOT

Inderdaad, zal kijken wat ik nog kan doen .. vernissen of dergelijke.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.