Ik heb al enige tijd een hele toffe pizza oven van Gozney. Tot op heden vond die een plekje of de tuintafel of tijdelijke op een plaat hout met twee schragen. Maar ik wil deze vaker gebruiken, want ook vleesgerechten kun je er perfect in grillen en hij is best zwaar. Heb overwogen om ook de BBQ in te bouwen, maar die gebruik ik minder vaak en weet niet of ik lang dezelfde zal houden en wilde het geheel niet te groot maken.
Dan nog een idee uitdenken en aan de slag.
Ik had nog wat eiken liggen, een grote balk (over van een eiken tafel project) en wat kleine stukken. Perfect om een frame van te maken.
Daarnaast besloten om de invulling van het frame te maken met WBP multiplex, en dan geschilderd. Ik wilde graag wat kleur gebruiken en ik heb wat mindere ervaringen met massief hout in een frame, wat buiten flink werkt. En dit moet een lange tijd meegaan. Wielen besteld, wat het moest verijdbaar zijn binnen de tuin.
Ruw eiken schaven
De grotere balk in delen gezaagd en geschaafd.
De lange delen van het frame
Korte delen afkorten.
Ruimte in het frame ingefreesd en gedeelte uitbeitelen
De domino voor de verbindingen, met mahonie domino's (die moesten nog besteld worden, dus even proef gedraaid met beuken domino's wat ik had liggen)
even testen..
Dan nog een idee uitdenken en aan de slag.
Ik had nog wat eiken liggen, een grote balk (over van een eiken tafel project) en wat kleine stukken. Perfect om een frame van te maken.
Daarnaast besloten om de invulling van het frame te maken met WBP multiplex, en dan geschilderd. Ik wilde graag wat kleur gebruiken en ik heb wat mindere ervaringen met massief hout in een frame, wat buiten flink werkt. En dit moet een lange tijd meegaan. Wielen besteld, wat het moest verijdbaar zijn binnen de tuin.
Ruw eiken schaven
De grotere balk in delen gezaagd en geschaafd.
De lange delen van het frame
Korte delen afkorten.
Ruimte in het frame ingefreesd en gedeelte uitbeitelen
De domino voor de verbindingen, met mahonie domino's (die moesten nog besteld worden, dus even proef gedraaid met beuken domino's wat ik had liggen)
even testen..
Laatst bewerkt: