Bruynzeel paneeldeur versmallen

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
106
2
Hoi allemaal,

Ik zit midden in de renovatie van ons woonhuis en nu ben ik op zoek naar een 4 vaks paneeldeur van bruynzeel met een breedte van 73cm.
Gelukkig zijn dit type deuren er veel, maar niet in die maat.
Zijn bestaande deuren te versmallen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alle info is welkom!

Hoor het graag

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.427
4.369
Ja kan je simpel versmallen. Stijl langs de schuine kantjes afzagen, paneeltjes er uit en op maat zagen. Dan afhankelijk van hoe je de stijl er weer aan gaat zetten, de regels en de stijl op maat maken. Kan met pen en gat, rij deuvels, losse pen, domino.

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.665
1.039
‘s-Hertogenbosch
Als je een hele oude deur hebt die nog met toognagels in mekaar zit is het heel simpel.
Toognagels eruit en de dorpels inkorten en nieuwe pennen aanzagen. Oude pennen zijn het voorbeeld hoe de menageringen en toesteken eruit moeten zien en waar je gaten voor de toognagels moeten zitten
Groetjes John

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.665
1.039
‘s-Hertogenbosch
Ook goed, @chevy66 ik wilde alleen maar de mogelijkheid aangeven die hele oude paneeldeuren hebben, ben zelf niet merkgebonden en los m’n probleem toch wel op zoals het mogelijk is als het niet kan zoals het moet…..
Heb ondertussen al heel wat ouwe troep in mijn handen gehad en het is nog altijd goed gekomen…. maar zoals je aan mijn reactie op jouw bericht kunt zien ben ik het niet oneens met je 😁
@McAvoy87 als antwoord op jouw vraag….. ja het is mogelijk en op zich best een leuke klus om te doen, neem je tijd ervoor en ben niet bang om een fout te maken, alles is op te lossen 👍🏼

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
382
160
Zaanstreek
Kijk anders eens bij “de oude deur” in Nieuwkoop. Kans is heel groot dat je daar wel vindt wat je nodig hebt. Succes
Ja! Hier heb ik ook meerdere paneeldeuren gekocht die matchte bij ons huis. Uiteraard hadden ze wat liefde nodig, maar echt een fantastische zaak en alles netjes gesorteerd.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.