bowtie/butterfly uit metaal gezocht

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
maakt iemand hier op het forum ook butterfly’s uit messing of inox, ong 100mm lang ?

of waar in B of Ned kan ik dit kopen, iemand een idee (ik heb wel een paar referenties in UK en AUS gevonden maar niet direct in de buurt) ?
bv in UK

0567B8F7-1A46-4DDF-8364-21A75FA4C221.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
dacht aan een kleinere (bv 50cm) en een grotere (bv 100mm), allebei uit zelfde materiaal.
Zullen we verder via pb communiceren ?
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
210
117
Wil je deze echt als functionele constructie versterking plaatsen, of gaat het alleen om de looks?
Anders zou het veel makkelijker zijn om met plaatmateriaal te werken.

Messing of Aluminium kan je ook nog wel met een lintzaag en bandschuurmachine op maat krijgen zonder dat er een CNC aan te pas hoeft te komen. Als je met plaatmateriaal werkt kan je dat zelfs met een figuurzaagje en vijl doen.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Wil je deze echt als functionele constructie versterking plaatsen, of gaat het alleen om de looks?
het gaat echt om een constructieve versterking van een eiken bovenblad dat een serieuze scheur heeft die ik wil stabiliseren met 1 of 2 vlinders. Eerst was ik bezig met hout (eik of een donkere houtsoort) maar toen stootte ik dus op de metalen versies en dat lijkt me ook wel gaaf
 
  • Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
210
117
Ik zal eens bij collega's vragen wat zoiets ongeveer zou kosten als het van een CNC af moet komen.
Wire-EDM is ook wel een optie, aangezien er geen rare vormen gemaakt hoeven te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab en Charel09

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
eindelijk toegang tot de tafel gehad:
het is een tafel van 20mm dik en de scheur is 10mm op zijn breedste.
Ik dacht dan aan een ranke vlinder van 50/60mm breed, 20/25mm hoog en 10mm breed aan de knoop en een dikte van 10mm. Bij een vlinder uit inox of messing denk ik wel dat een ranke vlinder nog altijd sterk genoeg is
IMG_3923.jpg
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
Als je er maar 2 nodig hebt zou je ze ook uit een stukje strip kunnen zagen. Dat gaat prima met een decoupeerzaag. Afwerken met een goede vijl.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Ik denk dat een houten variant een stuk beter vast zit in het blad.

@Bernard43 kan je echt 10mm dik rvs met een decopeerzaag zagen welk zaagje moet je dan hebben?
ik heb eens een stukje keukenblad met een rvs toplaag gezaagd dat was mischien net 1mm dat ging maar net.
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
210
117
ben van plan ze met epoxy te verlijmen dus dat gaat geen kant uit hoor
Juist epoxy zal lastiger zijn.
Epoxy is erg hard, en dus broos. Bij verschillende materialen heb je verschillen in uitzetten. Door harde epoxy te gebruiken kan de lijmverbinding dus makkelijk losbreken.

Ik zou wel aanraden een flexibele epoxy te gebruiken (zoals West Systems G-Flex)
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
232
71
Ik denk dat een houten variant een stuk beter vast zit in het blad.

@Bernard43 kan je echt 10mm dik rvs met een decopeerzaag zagen welk zaagje moet je dan hebben?
ik heb eens een stukje keukenblad met een rvs toplaag gezaagd dat was mischien net 1mm dat ging maar net.
Ik zag aan het begin van de tekst 5 mm staan en niet helemaal goed verder gelezen...
Maar ik heb zelf wel 6 mm gezaagd en dat ging prima. Volgens mij had ik metaalzaagblaadjes van lenox( bimetaal). Lage snelheid, niet pendelen en niet hard duwen, dan gaat het goed.
Je kunt natuurlijk ook een dikke houten maken met een rvs toplaag voor de “looks”.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.