Bouwvakkershumor

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.524
716
Enschede
ingoogni.nl
Hier in het dorp rijdt ik meestal in m'n piepkleine Kai truck rond (Piaggio Porter Kipper).

Nu was ik net even met dat ding bij de Bouwmaat. Ik heb wat ik zoek en wandel de winkel uit. Staat er naast m'n "truckje" zo'n enorme Ram Van PickUp met dubbel lucht.

De eigenaar loopt om mijn mini pick-upje, ziet me komen en vraagt:
"Of doe je aan modelbouw of zo?"
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.701
2.146
Klein-Brabant, Vlaanderen
dacht dat je in het zuiden woonde
die kai is een handig ding

in de rand
zelf loop ik geen dubbele meter boven de grond
altijd grappig hoe die dubbele meters moeizaam proberen om zich in 2 te plooien bij het plaatsen van bv keukencorpussen enz
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
88
62
Kapellen (Antwerpen)
Hier in het dorp rijdt ik meestal in m'n piepkleine Kai truck rond (Piaggio Porter Kipper).

Nu was ik net even met dat ding bij de Bouwmaat. Ik heb wat ik zoek en wandel de winkel uit. Staat er naast m'n "truckje" zo'n enorme Ram Van PickUp met dubbel lucht.

De eigenaar loopt om mijn mini pick-upje, ziet me komen en vraagt:
"Of doe je aan modelbouw of zo?"
of je antwoord: "wist je dat'ie Ram zwanger was?" :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: knotwilg

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.524
716
Enschede
ingoogni.nl
De echte grap is volgens mij dat jij met Kai meer laadruimte hebt dan hij met zijn Ram
Zoiets is ook al voor gekomen. Hier zit de Gamma dicht bij de Lidl en ik deed daar m'n boodschapjes. Een parkeerplaats verder stonden twee heren grote platen hout en balken in een dikke SUV te pakken. Maar dat ging niet zo lekker. Het paste niet.

Natuurlijk kon ik me in het voorbij lopen niet inhouden en zei: "Moet je ook maar een kleinere kopen"

Dat konden ze niet echt waarderen, tot ze zagen hoe ik mijn omvangrijke zelf in de Piaggio installeerde.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
En als je er met zijn tweeen in moet, moet je loten wiens deur dicht mag. En daarna zit de bestuurder met zijn knie tegen de stuurversnelling, zodat je alleen de versnellingen van je af kan gebruiken.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.524
716
Enschede
ingoogni.nl
Ik moet zeggen dat ik steeds meer geïnteresseerd raak in zo'n kleintje.
Afhankelijk van wat de regering doet kan ik er nog twee jaar hier in het dorp mee rijden met een vergunning. Daarna is alles aan bedrijfswagens op brandstof verbannen, met uitzondereingen. Dus kijk hoe het in je omgeving zit.

Maar, gelukkig ze zijn er in elektrische uitvoering. Ik denk echter niet dat ik daar aan begin.

In gebruik, heel erg praktisch. Ik zocht iets om een pallet van ca. 500 kg over 500 meter te verplaatsen naar een magazijn. Uiteindelijk was dit de oplossing. Eigenlijk had ik een platte kar willen hebben met een zo'n Honda eenwieler er voor, maar op de openbare weg mag bijna niets en is het moeilijk er een kenteken voor te krijgen.

De afgelopen jaren heb ik het ding heel erg pratisch gevonden en als ik ergens een gratis lompe eiken tafel kan scoren is het ideaal. Ook op het platteland, perfect. Het is nog net geen verdedelde trekker, al zijn er "met 4 wielen".
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.894
2.937
Ja , dat zero emissieverhaal wordt zeker humor. Gaan ze bij ons ook doen. Dat worden of een hoop ontheffingen, of er komen nog maar een paar partijen, voor hele hoge prijzen. O, en er is helemaal geen capaciteit om elektrische bedrijfswagens te laden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.