BOSCH SERVICE

Lo van Kessel

Nieuw lid
13 apr 2020
11
1
BOSCH SERVICE



Nadat ik mijn nieuwe Bosch GTS 10 XC zaagtafel voor de eerste keer startte wist ik meteen dat het fout zat. Wat een herrie. Waarschijnlijk een kapot lager.
Het servicenummer stond in het boekje van de gebruiksaanwijzing. Maar eens bellen. Online het een en ander ingevuld en de volgende dag werd de machine opgehaald. Na uiterlijk 5 dagen zou hij terug zijn. Ik hou daar wel van, van concrete beloftes.

Het kwam me slecht uit want ik had mijn oude machine verkocht en veel zaagwerk te doen.
Vanwege Corona, zo deelde Bosch me mede, zou het wat langer kunnen duren dan de vijf dagen die normaal voor ophalen, reparatie en retour staan.
Online kon ik de status van de machine volgen. Verder dan het vakje “diagnose en reparatie” kwam het niet. Na tien dagen maar eens een mail gestuurd. Kreeg volgende dag bericht dat ik een nieuwe machine kreeg. Ik kon die over veertien dagen verwachten.
Gemaild dat dit voor mij niet acceptabel was. De Nederlandse leverancier kon mij veel eerder een machine leveren.

Ik hoorde niets. Tot twee dagen later een vrachtwagen voor de deur stopte met daarin….een gloednieuwe Bosch GTS 10 xc.
Hij loopt als een zonnetje en zaagt preciezer als ik me voor kon stellen.
Toen wist ik: er zijn bedrijven die ècht je best voor je willen doen. Voor wie service beleid is en daarin creatief en doortastend kunnen zijn. Ook al werkt de tijd waarin dit gebeurde niet mee. Dat blijft hangen en doet de irritatie over het defect ruimschoots vergeten.
Voor mij dus" “Bosch for ever.”
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Mooi dat je zo goed geholpen bent, aan de ene kant snap ik het wel, want als ze slechte service leveren, verkopen ze op den duur minder.

Maar eerlijk is eerlijk, dit is netjes opgelost.

Veel plezier nog met je mooie machine.

Gr Danny
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Dus als ik het goed begrijp, vindt je dat een fabrikant het goed doet als ze de spullen zonder eindcontrole naar de klanten sturen?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Er is eigenlijk altijd een controle, maar problemen kunnen altijd voorkomen. Daarvoor heb je ook de garantie. Bovendien weet je niet wat er tijdens vervoer gebeurd. Een heftruck dwars ergens doorheen is duidelijke schade, maar van een transportband vallen wordt meestal bij de vervoerder met de mantel der liefde bedekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: David De Cooman

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik ben in Zwitserland in de Bosch fabrieken geweest. Gezien hoe ze in elkaar gezet werden. Alles werd daar getest en ook nog een keer bij de eind controle. Helaas is het geen 1994 meer. Er is heel veel veranderd. Vaak zijn degene die de beslissingen nemen cijferaars. Wat kost meer controleren of vervangen?
Ik ben het geheel eens met chevy66. En om meerdere redenen vind ik Bosch geen goed bedrijf. Laat ik er wel bij zeggen dat dit niet om kwaliteit van de artikelen gaat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.578
Die fabrieken staan tegenwoordig in het verre oosten. En lagers die bij nieuw montage al stuk zijn komen niet bij skf , fag of ina vandaan.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Bosch service is echt niet top, 2x zelf bijzonder slechte ervaringen met de kwaliteit en de service en meerdere aannemers die ik ken werken er daarom principieel niet mee.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Bosch service is echt niet top, 2x zelf bijzonder slechte ervaringen met de kwaliteit en de service en meerdere aannemers die ik ken werken er daarom principieel niet mee.

IK heb heel lang Bosch verkocht en weet dat het in de aannemerij stikt van bosch. Zijn echt niet allemaal slechte machines. Formeel moet de service van de verkoper komen. Wij hadden voor profs en goede klanten reservemachines staan om dit soort problemen op te vangen. Er zijn vele die slechte ervaringen hebben met merken ja met alle merken komt dit voor. Vaak door een verkeerde keuze of advies. Of pech, een goede leverancier lost dit op. Bijna alle internetverkopers schuiven dit probleem door naar de fabrikant terwijl de eu richtlijn duidelijk is.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Aannemers kopen niet online en hebben dezelfde ervaring. Wordt dus weinig gebruikt hier. Bosch heeft gewoon slechte service en reguliere leveranciers kunnen dat niet compenseren.
 

Lo van Kessel

Nieuw lid
13 apr 2020
11
1
Waar ik het over heb is de ervaring van een goede service. Die poetst bovenstaande ervaringen/meningen niet uit.
Je kan ook zeggen dat ik een zomerse dag meld. Wie weet wordt het wel een goede (Bosch) zomer.
Snel opgehaald via Online-formulier, Coronavertraging, aan de bel getrokken en twee dagen later een nieuwe machine.

Dit mag je gewoon aan bovengenoemde ervaringen toevoegen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ze waren je machine waarschijnlijk gewoon "kwijt", dat is mij ook al een keer gebeurd. Alleen duurde het toen maanden om uiteindelijk, na onterecht beschuldigd te worden van misbruik door Bosch (ik had gelukkig een mail met foto's zoals hij verstuurd was en dat waren niet dezelfde beschadigingen als ik van Bosch doorkreeg) een vervangende te krijgen. Toen ik dat fotografische bewijs had gemaild was mijn machine ook opeens "kwijt", werden er nul excuses gemaakt voor de onterechte beschuldigingen (die kwamen na 5x bellen en ca. 2 maanden) en kreeg ik na wederom 3x bellen en 1 1/2e maand uiteindelijk een nieuwe machine.
Daarnaast nog een waardeloos akkefietje met een elektrische kettingzaag die ook na tijden defect terugkwam vanuit de reparatie (defecte spanner).
Voor mij echt een hopeloze service, ik koop daarom geen blauwe Bosch meer en met mij dus veel andere bouwers. Ik ben blij te horen dat het bij jou goed is gegaan qua snelheid, maar ook dit lijkt weer een vreemd proces met weinig communicatie.
 

Lo van Kessel

Nieuw lid
13 apr 2020
11
1
Dit is wel heel vervelend en ik hoop dit nooit zo mee te maken. Beter nog, hoop nooit meer gebruik te hoeven maken van enige nazorg.
Deze PTS 10xc zaagt geweldig, maakt niet (te) veel geluid, is goed instelbaar en ik hoop dit nog lang te kunnen melden...
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Mijn ervaringen met Bosch zijn prima. Soms moet men een lange adem hebben.
Ik zal jullie een heel lang verhaal besparen.

Ik kreeg 2 dozen in plaats van 1, om de zaag te versturen.

Uw machine is in behandeling genomen kreeg ik als antwoord. :)

Mailtje gestuurd. Dat was normaal. Voor mij wel iets om niet aan een misverstand te denken.

Ach er was een kleinigheid aan de zaagmachine. Na 5 dagen stond de zaag weer heel op de stoep.
De dames van de hulpdesk bedankt voor de moeite. Grapjes gemaakt.
Sommige dingen kunnen net als matglas zijn. Niet om doorheen te kijken.
Maar uiteindelijk komt het wel goed.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Zal vast wel, 2x pech met 1 machine is wel heel erg onwaarschijnlijk....
Ik heb in het verleden een nieuwe afkortzaag 3 x retour gestuurd omdat deze niet haaks te krijgen was. 3 x terug gekregen met de melding dat er niets aan mankeerde. De klant kreeg toen een festool mee en later is door de vertegenwoordiger de bosch vergoed. Kreeg de waarde van andere machines. Latere modellen voldeden prima. Je bent als eindgebruiker wel de xxx als je tegen een organisatie moet vechten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Korte tijd geleden heb ik de forumregels nagelezen, mede in verband met de commotie over de reclame, ik las dat het niet de bedoeling is dat we leveranciers zwart gaan maken. Ze kunnen zich moeilijk verdedigen en er zitten vaak ook meerdere kanten aan. Ook ik heb mijn ervaringen met Bosch hier wel eens geventileerd.
Natuurlijk mag je duidelijk aangeven als de service niet goed is gegaan. Bedenk wel dat er heel veel wel goed gaat.
Ik weet uit ervaring dat bij vele fabrikanten dingen mis kunnen gaan.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ik weet uit ervaring van mijzelf en vele anderen dat het vooral bij Bosch fout gaat. Ik houd het daar dan ook bij vwb delen van ervaringen. Dat is geen zwart maken, dat is gewoon het aanhalen van feiten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ik weet uit ervaring van mijzelf en vele anderen dat het vooral bij Bosch fout gaat. Ik houd het daar dan ook bij vwb delen van ervaringen. Dat is geen zwart maken, dat is gewoon het aanhalen van feiten.
Dat heb ik ook niet gezegd. Deze reactie vind ik prima. Heb je jouw ervaring ook met bosch gedeeld. Als review b.v. Of via een vertegenwoordiger. Zijn ze vaak wel gevoelig voor.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Ik heb de dame van Bosch genoeg aan de telefoon gehad om mijn ongenoegen te laten blijken, helemaal toen ik onjuist werd beticht van gooien met mijn afkortzaag. Als dat niet afdoende is dan gaat er bij het bedrijf wederom iets niet goed. Het aandragen van onweerlegbaar bewijs na onjuiste beschuldigingen zou genoeg moeten zijn om de service eens te herzien, zo niet is er nul kwaliteitsbewaking op meerdere fronten....
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik denk, dat hier niet sprake kan zijn van een vergelijkend warenonderzoek kan zijn.
De ene heeft slechte ervaringen met Bosch. De andere niet.

Hoe zit het dan met ander merken? DeWald, Festools en anderen?

Persoonlijk heb ik niks te klagen over HBM.
Altijd prima geholpen als er iets mankeerde aan een machine.

Is er ook iets van "het is de toon die de muziek maakt?"
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.