Bord gedraaid

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zit in het bestuur van de houtdraaiers afdeling Achterhoek Twente en het nadeel hiervan is dat je "moet" meedoen aan de maandelijkse opdracht. Helemaal als je zelf die opdracht geeft. Meestal ging ik een avond voor de bijeenkomst aan de slag maar dat is niet altijd verstandig. Afgelopen maandag was de laatste bijeenkomst en nu heb ik de opdracht klaar.

Het is de eerste keer dat ik een bord draai. En dat was niet zo moeilijk. Een bord is gewoon een ondiepe schaal en die heb ik vaak genoeg gemaakt. Dit bord is 3 keer in de olie gezet en toen uitgeborsteld. Het is een matte afwerking. Ik had al geruime tijd een brandmerk liggen. Deze is gemaakt door Toxiq en nu voor de eerste keer gebruikt. Als herinnering aan ons familiebedrijf heb ik als brandmerk het oude logo van ons bedrijf gebruikt. Iets te lang gedrukt. Het blok in het logo en de letters komen nu te veel samen. Ik heb het geschraapt maar dat geeft geen 100 % resultaat. Toch ben ik er tevreden over.

Ik zocht in mijn voorraad naar een geschikt stuk hout. Vond een stuk maar had geen idee wat het was. Dit hout draait prachtig. Toen ik de tekening zag was de houtsoort bekend. Plataan als ik het goed heb. Of ik het nog enkele keren in de olie ga zetten weet ik nog niet. Hangt af hoe het erin trekt.
Nu de foto's
20230710_193352.jpg
20230710_193423.jpg
20230710_193442.jpg
Hoewel het op de laatste foto niet goed uitkomt ben ik zeer tevreden over de vorm, vooral de achterzijde.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik zie dat er veel kleurverschil zit tussen de foto's en de werkelijkheid. De flitser maakt dat het midden er heel anders uitziet.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik sluit aan bij de vorige schrijvers: heel mooi gedaan (y) . De tekening is op de achterzijde duidelijker dan op de voorzijde. Kun je iets zeggen over de afmetingen?
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Ik zie dat er veel kleurverschil zit tussen de foto's en de werkelijkheid. De flitser maakt dat het midden er heel anders uitziet.
Je hebt een aantal problemen, de flitser staat echt voor het bord, meer van de zijkant zou beter zijn. De flitser in deze positie slaat het contrast plat.

Je hebt naar het lijkt menglicht. Licht van de flitser en van een in de kast. Dat laatste zou ook kunnen zijn van een plank boven het bord en buiten beeld.

De kastwanden reflecteren gekleurd licht op het bord. Dat verandert ook de kleur van het bord.

Ik heb geprobeert het wat te corrigeren, maar alles ziet er daarna onnatuurlijk uit.

Als je wat meer wilt fotograferen, met een paar LED daglichtlampen, een paar platen wit 'piepschuim' en een vel achtergrondpapier kom je een heel eind om een studio op een tafel te bouwen. (dan natuurlijk wel alle andeer lampen uit doen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Je hebt een aantal problemen, de flitser staat echt voor het bord, meer van de zijkant zou beter zijn. De flitser in deze positie slaat het contrast plat.

Je hebt naar het lijkt menglicht. Licht van de flitser en van een in de kast. Dat laatste zou ook kunnen zijn van een plank boven het bord en buiten beeld.

De kastwanden reflecteren gekleurd licht op het bord. Dat verandert ook de kleur van het bord.

Ik heb geprobeert het wat te corrigeren, maar alles ziet er daarna onnatuurlijk uit.

Als je wat meer wilt fotograferen, met een paar LED daglichtlampen, een paar platen wit 'piepschuim' en een vel achtergrondpapier kom je een heel eind om een studio op een tafel te bouwen. (dan natuurlijk wel alle andeer lampen uit doen)
Ik heb al een jaar lang een box liggen die geschikt zou zijn voor productfotografie. Zit nog in de verpakking😇
Er zit een klein lampje in dit deel van de kast. led 2 w.
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik sluit aan bij de vorige schrijvers: heel mooi gedaan (y) . De tekening is op de achterzijde duidelijker dan op de voorzijde. Kun je iets zeggen over de afmetingen?
Diameter 28 cm Hoogte 4 cm en wanddikte 5-6 mm Alleen de bodem is een paar mm dikker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.