Ik moest ruimte creëren in mijn werkplaats. Moeilijke keuzes. Machines die te groot bleken gaan er uit. Mijn stationaire Scheppach boorkolom was veel te groot voor een 60 cm werkbank. Deze is hier verkocht en mijn keuze was gevallen op een Wabeco boorstandaard. Ik had ergens nog een zware metabo liggen met een schakelaar die was blijven hangen. Leek me een goede machine. Uiteindelijk bleek de boorkop niet meer ver genoeg open te gaan, ook na dagen in de week. Toerental was te hoog voor sommige toepassingen. Dus ik dacht dat wordt een nieuwe. Schoot mij te binnen dat er nog een protool machine moest zijn. Een langzaamlopende machine zonder klopmechanisme.
Die werkt prima.
Tot zover de inleiding. Ik heb een boortafel gemaakt met matchfit sleuven om de aanslag makelijk te kunnen verstellen. Vastgezet op de werkbank met rampamoeren. Staat als een huis. Alles werkt zoals ik het verwacht had. Is zuiver af te stellen. Waarom had ik dit niet eerder gemaakt? Er komt nog een aanpassing. Een verwisselbaar opofferingsstuk en een stofafzuiging
.
Die werkt prima.
Tot zover de inleiding. Ik heb een boortafel gemaakt met matchfit sleuven om de aanslag makelijk te kunnen verstellen. Vastgezet op de werkbank met rampamoeren. Staat als een huis. Alles werkt zoals ik het verwacht had. Is zuiver af te stellen. Waarom had ik dit niet eerder gemaakt? Er komt nog een aanpassing. Een verwisselbaar opofferingsstuk en een stofafzuiging
.