Booromslag demonteren

Mathijs

Actieve deelnemer
31 mei 2010
28
9
Wijk bij Duurstede
Weet iemand of- en zo ja hoe, de houten handvatten gedemonteerd kunnen worden? Ik zou alles graag willen ontroesten. Vooral het handvat bovenop draait zwaar. Ik vraag me nu ook af hoe het handvat in het midden ooit erop is gezet. Er is geen naad te zien! Of bestaat de stang uit twee delen die bijvoorbeeld in elkaar geschroefd zijn?

IMG_1487.jpg

IMG_1486.jpg

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.255
470

hier lijkt hij uit 1 stuk te zijn

Persoonlijk denk ik dat electrische verwarmen en buigen zonder brand schade aan het handvat prima te doen is in een fabriek er is genoeg ruimte tot de bocht voor een effectief warmteschild

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
80
114
Vlijmen
Het handvat is inderdaad (heel vaak) uit 1 deel, deze is eerst op de stang gezet en daarna de stang gebogen. Deze krijg je er dus niet vanaf zonder hem door te zagen oid. De knop op de achterkant kan er naar mijn weten vaak wel vanaf. Bij De booromslag die ik heb zit hij met schroeven vast.

• Leuk
Waarderingen: Hed

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.