Ik heb een eikenhouten boomstam blad van 257cm x 66-75 cm breed, 100kg zwaar. Het blad heeft een half jaar te drogen gelegen, er zit een forse scheur in, wat ik niet erg vind, maar hij moet niet te veel verder trekken, daarom heb ik er nu een stalen plaatje onder vast geschroefd.. De tafel is na het zagen gebrand.
Ook heb ik een (kant en klaar) stalen onderstel gekocht, L 170 x D 64.5 x H 3 cm, oorspronkelijk bestemd voor de tafel van 250 centimeter.
Ik wil hiervan een tafel maken.
Wie kan mij advies geven over de volgende zaken:
1. De bewerking van het blad; het is vlak gezaagd, maar moet nog een iets gladder oppervlakte krijgen. Mijn idee is om hem nog iets fijner op te schuren en vervolgens volledig (onder en boven) in de olie zetten.
2. De bevestiging van het blad op het stalen onderstel, hier moet neem ik aan iets speling in de bevestiging zodat het hout in de breedte kan blijven werken.
Ik zou jullie hulp enorm waarderen!
Hart. grt.

Ook heb ik een (kant en klaar) stalen onderstel gekocht, L 170 x D 64.5 x H 3 cm, oorspronkelijk bestemd voor de tafel van 250 centimeter.
Ik wil hiervan een tafel maken.
Wie kan mij advies geven over de volgende zaken:
1. De bewerking van het blad; het is vlak gezaagd, maar moet nog een iets gladder oppervlakte krijgen. Mijn idee is om hem nog iets fijner op te schuren en vervolgens volledig (onder en boven) in de olie zetten.
2. De bevestiging van het blad op het stalen onderstel, hier moet neem ik aan iets speling in de bevestiging zodat het hout in de breedte kan blijven werken.
Ik zou jullie hulp enorm waarderen!
Hart. grt.