Boom laten zagen

Ronald Scharroo

Nieuw lid
9 okt 2021
5
11
Deurne
Voor wie het interessant is: Ik maak houten speelgoed en fijn houtwerk en werk alleen met gered hout of hout wat ik zelf heb gezaagd van gerooide bomen uit de omgeving. Ik ben vrijwilliger in een historische zagerij (Holtens Molen) en ik zaag regelmatig een boom voor mezelf. Vaak krijg ik die bomen en soms koop ik er een. Voor een goeie 100 euro koop je al een eiken stam, tel daar 100 euro bij voor het zagen en je hebt een heleboel hout om te hobbyen. Uiteraard moet je wel de tijd en plaats hebben om dat te laten drogen. Als je het goed opslaat droogt bijvoorbeeld eikenhout 1 cm rondom per jaar. Dus een plaat van 4 cm dik kun je in het derde jaar gebruiken.

Mijn klanten vinden het vaak ook erg leuk dat het gebruikte hout lokaal is en op windkracht gezaagd. Wil je ook eens een boom laten zagen, mail me dan even. atelierkrekel@gmail.com Wil je gewoon een keer komen kijken in onze zagerij dan kan dat ook. We zagen nog zoals dat 100 jaar geleden werd gedaan.
 

Bijlagen

  • 2021-01-21 10_14_50-Molen.png
    2021-01-21 10_14_50-Molen.png
    897,4 KB · Weergaven: 69

Ronald Scharroo

Nieuw lid
9 okt 2021
5
11
Deurne

Holtens Molen is een stichting en we zijn er allemaal vrijwilliger. In de zagerij werken we met tweeën. we zagen veel voor de gemeente en verwerken bomen uit onze gemeente tot bloembakken en zware banken. Die staan langs wandelroutes. Veel particulieren laten hun bomen bij ons zagen.

Ik maak nog voor 1bedrijf beroepsmatig speelgoed (ben nu met pensioen) en de rest is hobby en geef ik weg.
 

Bijlagen

  • 20190119_123232.jpg
    20190119_123232.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 50
  • pistooltje.jpg
    pistooltje.jpg
    121,8 KB · Weergaven: 45
  • tractor nieuw.jpg
    tractor nieuw.jpg
    203,4 KB · Weergaven: 44
  • tractor oud.jpg
    tractor oud.jpg
    228,7 KB · Weergaven: 47

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
127
3
Aldeboarn - Fryslan
Voor wie het interessant is: Ik maak houten speelgoed en fijn houtwerk en werk alleen met gered hout of hout wat ik zelf heb gezaagd van gerooide bomen uit de omgeving. Ik ben vrijwilliger in een historische zagerij (Holtens Molen) en ik zaag regelmatig een boom voor mezelf. Vaak krijg ik die bomen en soms koop ik er een. Voor een goeie 100 euro koop je al een eiken stam, tel daar 100 euro bij voor het zagen en je hebt een heleboel hout om te hobbyen. Uiteraard moet je wel de tijd en plaats hebben om dat te laten drogen. Als je het goed opslaat droogt bijvoorbeeld eikenhout 1 cm rondom per jaar. Dus een plaat van 4 cm dik kun je in het derde jaar gebruiken.

Mijn klanten vinden het vaak ook erg leuk dat het gebruikte hout lokaal is en op windkracht gezaagd. Wil je ook eens een boom laten zagen, mail me dan even. atelierkrekel@gmail.com Wil je gewoon een keer komen kijken in onze zagerij dan kan dat ook. We zagen nog zoals dat 100 jaar geleden werd gedaan.
Jammer dat dit in Brabant ligt.Vanuit Fryslan best stuk rijden. Mocht je overigens een keer een mooi getekende essen stam hebben of iepen (5 cm dik)dan heb ik zeker interesse gezien de prijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.