Boeidelen vervangen tuinschuurtje

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.323
465
Etten-Leur
Hallo, mijn schuurtje (geimpregneerd naaldhout, plm 20 jaar oud, 6.30 * 3.50 mtr) heeft nieuwe boeidelen nodig omdat de vorige deels zijn vergaan. Constructie nu is twee planken deels over elkaar heen gespijkerd/ geschroefd om voldoende hoogte (270 mm) te krijgen. Daardoor ontstaat aan de binnenkant een opstaand randje waar water en vuil ophoopt en rot ontstaat.
Mijn idee is nu twee rabatdelen te verbinden met ijzerenstrip zodat een vlakke plaat ontstaat.
Vraag: goed idee of is er een betere optie?
Bij voorbaat dank voor reacties, groet, Hans

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.295
1.006
Omgeving Leiden
Multiplex of zweeds rabat zit ik aan te denken. Ijzeren strip zou ik niet doen. Is gedoe en roest natuurlijk net als de schroeven.
Bij gegalvaniseerd ijzer duurt het wat langer voordat het gaat roesten.

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.323
465
Etten-Leur
Multiplex of zweeds rabat zit ik aan te denken. Ijzeren strip zou ik niet doen. Is gedoe en roest natuurlijk net als de schroeven.
Bij gegalvaniseerd ijzer duurt het wat langer voordat het gaat roesten.

Dank, Zweeds rabat zou kunnen. Schuurtje heeft een aflopend dak waardoor de plafondbalken ook schuin verlopen. Er is m.a.w. niet genoeg vlees om twee rabatdelen aan te bevestigen, vandaar een metalen strip (rvs of gegalvaniseerd). Multiplex past minder en vraagt schilderwerk, zou wel kunnen bij bitumen of epdm dak, maar het zijn metalen dakplaten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.