Blauwe en dubbelzijdige tape

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Dag allemaal,

Ik dacht onlangs toen ik eens door Praxis liep, ik zal eens kijken naar dubbelzijdig tape en blauwe tape. Ik schrok stevig van de prijzen van dat spul.
Als ik zie hoe gemakkelijk het wordt gebruikt in filmpjes op Youtube (uit de US of Canada), kan het daar zo duur niet zijn.

Na ff zoeken op internet zag ik wel dat het hier ook wel wat goedkoper kan. Maar . . . . goed is het dan?

Het belangrijkste in het gebruik lijkt mij dat er na verwijderen geen lijmresten achterblijven of dat ze gemakkelijk te verwijderen zijn.
Verder, zou ik zo 1,2,3 niet weten. Gelijkmatige dikte misschien?

Nou ja. De vraag is eigenlijk wat zijn jullie ervaringen en waar kopen jullie dat spul?
Tesa en 3M zullen wel het best zijn, maar wat zijn goede alternatieven?

André
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Dubbelzijdig tape haal ik altijd bij de action. Dat is van die dunne tapijt tape, en kost vele male minder als bij de praxis.
Die blauwe tape heb ik van ecotools.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik koop altijd bij Raadsma en Bouwmaat van een goede kwaliteit, van die paar rollen per jaar zal ik niet in armoede raken en de lokale ondernemer is er ook bij gebaat in deze moeilijke tijden.

Fons
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

LFlab

Post veel
7 mei 2018
958
305
Rosmalen
Goeie tip van Ecotools, die blauwe en gele afplaktape is best duur bij de bouwmarkt (merkwaardig genoeg), bij Ecotools valt het mee.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik koop bij voorkeur geen goedkope tape meer. De frustratie die dat vaak oplevert (schuin scheurende tape / te slecht of te goed plakken) wil ik graag voorkomen.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Eens met @Bijtel. Niet perse goedkope, maar wel kwalitatief slechte tape probeer ik te vermijden.
Voor veel klussen boeit me een wat duurdere rol niet, maar om bijv voor edge banding dure tesa rollen te gebruiken, gaat me ook wat ver.
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik koop bij voorkeur geen goedkope tape meer. De frustratie die dat vaak oplevert (schuin scheurende tape / te slecht of te goed plakken) wil ik graag voorkomen.
Daar heb ik met de gele rijsttape van ectotools geen last van. Fijne tape, goed beschrijfbaar, scheurt makkelijk af, bij goed aandrukken komt er geen verf onder en kan lang zitten zonder sporen achter te laten.

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik gebruik best veel geel papier die van eco tools is prima. Ik heb zelf tesa en 3m verkocht en er zit best wel een groot verschil tussen blister en bulk. Ook zijn er vaak meerdere kwaliteiten in een kleur. Tape meteen verwijderen na het schilderen dan heb je nauwelijks een probleem. Zelf heb ik wel eens geel tape 6 weken buiten laten zitten op glas. Dat ging er prima vanaf het scheurde wel vaak. Blauw gebruik ik bijna nooit. Krijg ik niet een hele strakke lijn.
Dat zal hier niet belangrijk zijn want hier zal het gebruik zal voor klemmen zijn. Zelf gebruik ik hiervoor nu paars tape.
Waarom? Ik had een paar overdozen gekocht en het geel is bijna op dus nu gebruik ik paars dat heeft ook nog wat rek. De kleefkracht is wel wat minder ,aar dat is voor sommige schilder toepassingen fijn.
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
220
26
Twente
Haal hier Technotape van de Bouwcenter, stuk goedkoper dan het spul in de bouwmarkt.
Maar werkt wel prima, dubbelzijdig hebben ze ook.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Bedankt voor alle tips.

Ik had het niet gemeld maar, ik wil de tape niet in eerste plaats voor afplakken voor schilderwerk gebruiken. Ik bedoel als duidelijk zichtbaar markeertape op hout of (in geval van dubbelzijdig tape) onder schuurpapier op een glasplaat.

Voor schilderen gelden extra eisen.
- Je wilt niet dat de verf eronder kruipt.
- Het moet houden op verschillende ondergronden.
- Geen plakresten na afnemen.

Bij een secuur klusje kun je beter niet gokken met goedkoop spul en is Tesa of 3M natuurlijk prima. Daarnaast zijn Technotape en Ecotools dus ook aanraders.

Nogmaals bedankt,

André
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik koop meestal tapijttape bij de gamma, en die doen het best goed als het voor tijdelijk is. Alleen wanneer de tape een lange tijd opgezeten heeft, heb je een kans op lijmresten. Die lijmresten kun je meestal wel met je vinger eraf wrijven. Mocht een hardnekkige tussen zitten, bevochtigd de poetslap een beetje met thinner en dan kun je zo schoon wrijven.

De 3M is wel beter, geldt ook voor Kip.
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Uiteindelijk . . . zag ik bij Gamma groen frogtape liggen. Ik was in een milde bui, dus ik denk meenemen. Bij de kassa bleek dat er 50% korting op zat. Dat had ik niet gezien.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Even een tip voor als je oud tape hebt wat scheurt en slecht plakt.
Stop het voor 30 sec in de magnetron en het is weer als nieuw
 
  • Leuk
Waarderingen: sibejan

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.