Ik zat naar deze bladklemmen bij Baptist te kijken en ik snap de hele beschrijving niet. Is die wel goed? Je kiest toch gewoon de klem zodanig dat het slobgat haaks op de nerf van het blad staat?
Eerst hebben ze het over de kopse kant van het hout, in de volgende over de kopse kant van de tafel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat de kopse kant van een tafel ook uitmond in kops hout. Er bestaat menig tafel waar de planken "dwars" liggen. Ook kan de kopse kant van het hout door een dwarse plank worden opgesloten.Mogelijk de horizontale en de verticale verwisseld? Bij interieurbeslag.nl is het inderdaad andersom/zoals jij zegt. Tafelblad klem voor kopse kant verbinden van een blad 22mm dwars per 8 stuks
dat lijkt mij ook de te volgen logica.Je kiest toch gewoon de klem zodanig dat het slobgat haaks op de nerf van het blad staat?
Tekst maken die je maar op 1 manier kan uitleggen is een serieus vak. Ja, misschien bedoelt men met de kopse kant van de tafel dat deel waar het hout kops is? En, bij een omlijst blad zou de omlijsting al veel van de werking opsluiten en maak het misschien weer niet veel uit in welke richting je slobgat wijst.. (gokje, meubelmaken is niet mn thuisbasis).Eerst hebben ze het over de kopse kant van het hout, in de volgende over de kopse kant van de tafel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat de kopse kant van een tafel ook uitmond in kops hout. Er bestaat menig tafel waar de planken "dwars" liggen. Ook kan de kopse kant van het hout door een dwarse plank worden opgesloten.
En ja, het lijkt er op dat Baptist de omschrijving en het product verwisseld heeft. Desondanks, duidelijk is het niet (voor mij).
kwam een plaatje tegen (al geeft dit ook een verkeerde indruk van de nerfrichting):
Bekijk bijlage 146662
door dat plaatje (8) denk ik dan weer, waarom niet gewoon een rekoog gebruiken?
als het gat wat groot is gebruik je een carosseriering. Ik heb het nog niet geprobeerd.Heeft een gemiddeld rekoog niet teveel ruimte voor een schroefkop,
of bedoel je een tapse uitvoering?