Bladklemmen??

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.856
891
Enschede
ingoogni.nl
Mogelijk de horizontale en de verticale verwisseld? Bij interieurbeslag.nl is het inderdaad andersom/zoals jij zegt. Tafelblad klem voor kopse kant verbinden van een blad 22mm dwars per 8 stuks
Eerst hebben ze het over de kopse kant van het hout, in de volgende over de kopse kant van de tafel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat de kopse kant van een tafel ook uitmond in kops hout. Er bestaat menig tafel waar de planken "dwars" liggen. Ook kan de kopse kant van het hout door een dwarse plank worden opgesloten.

En ja, het lijkt er op dat Baptist de omschrijving en het product verwisseld heeft. Desondanks, duidelijk is het niet (voor mij).

kwam een plaatje tegen (al geeft dit ook een verkeerde indruk van de nerfrichting):
bladklemmen.jpg

door dat plaatje (8) denk ik dan weer, waarom niet gewoon een rekoog gebruiken?

Laatst bewerkt:

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
58
47
Den Haag
Eerst hebben ze het over de kopse kant van het hout, in de volgende over de kopse kant van de tafel. Het is niet noodzakelijkerwijs zo dat de kopse kant van een tafel ook uitmond in kops hout. Er bestaat menig tafel waar de planken "dwars" liggen. Ook kan de kopse kant van het hout door een dwarse plank worden opgesloten.

En ja, het lijkt er op dat Baptist de omschrijving en het product verwisseld heeft. Desondanks, duidelijk is het niet (voor mij).

kwam een plaatje tegen (al geeft dit ook een verkeerde indruk van de nerfrichting):
Bekijk bijlage 146662

door dat plaatje (8) denk ik dan weer, waarom niet gewoon een rekoog gebruiken?
Tekst maken die je maar op 1 manier kan uitleggen is een serieus vak. Ja, misschien bedoelt men met de kopse kant van de tafel dat deel waar het hout kops is? En, bij een omlijst blad zou de omlijsting al veel van de werking opsluiten en maak het misschien weer niet veel uit in welke richting je slobgat wijst.. (gokje, meubelmaken is niet mn thuisbasis).

Los van nerfrichting geven de tekeningen wel een leuk beeld van div. manieren om de werking op te vangen.
Wat ik er van opsteek is dat de positie van de sleuf in het metaal (plaatje 1 en 3) ruimte geeft aan het werken van het blad waardoor het frame wordt ontlast van de werking van het blad. In het middelste plaatje zit die speling in de groef van het frame waar de lip van het blokje dieper of minder diep in de groef kan steken.

Heeft een gemiddeld rekoog niet teveel ruimte voor een schroefkop,
of is er een tapse uitvoering?

Groet, Michiel

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
58
47
Den Haag
Ja absoluut Joris, slobgat telkens haaks op de nerf als ik alles goed begrijp. Lange kant is voor een
argeloze voorbijganger slecht vindbaar als de tafel vierkant is. Volgens mij heeft baptist (een van hun website piloten) het omgewisseld. Die andere site (interieurbeslag.nl) heeft het correct gedaan.

Groet, Michiel

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.