Blad voor kistje.

Op ODH 2019 gestoomde Iep kunnen kopen. Hier van een kistje gemaakt.
Dit gecombineerd met een donkere hout soort waarvan de naam mij onbekend is.

Het kistje heeft een opleg deksel zonder scharnieren.
Het valt mij iedere keer weer tegen om het allemaal mooi recht , haaks en passend te maken.
Nadat ik het kistje op de binnenkant na af was heb ik een blad uit acacia gesneden om deze te gebruiken voor handvat.
IMG_7706.JPG

IMG_7757.JPG

IMG_7761.JPG

Acacia valt niet mee om te snijden maar met een goed scherp mes en geduld kom je een heel eind.
Ik heb het blad daarna door gezaagd met de bedoeling dit boven op en in de binnenkant te bevestigen zodat het lijkt als of het blad door het deksel steekt.

IMG_7851.JPG

CQWU5613.JPG

FOTK9546.JPG

Ik heb het kistje nog niet verder afgewerkt. Ben al wel bezig met de binnenzijde, hier moet een uitneembare laag in komen.
Meer het idee van naai kist.
Het bekleden van de binnen zijde ben ik ook nog niet helemaal uit. Mogelijk met vilt.
Als het helemaal klaar is wil ik hem met Danish öil behandelen.

Gr Edwin
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Mooi werkstuk heb je onderhanden! Voor de bekleding van kistjes gebruik ik regelmatig zelfklevende velour. Ik kan dat hier bij de plaatselijke etalagematerialen handelaar kopen. Ik zorg er wel voor dat de onderlaag waaarop geplakt wordt glad is of lak en schuur dat vooraf. Zie voorbeeld.

Fons

BBEEB6FE-564B-49FA-913C-3152C3CFDF2F.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Op ODH 2019 gestoomde Iep kunnen kopen. Hier van een kistje gemaakt.
Dit gecombineerd met een donkere hout soort waarvan de naam mij onbekend is.

Het kistje heeft een opleg deksel zonder scharnieren.
Het valt mij iedere keer weer tegen om het allemaal mooi recht , haaks en passend te maken.
Nadat ik het kistje op de binnenkant na af was heb ik een blad uit acacia gesneden om deze te gebruiken voor handvat.
Bekijk bijlage 95553

Bekijk bijlage 95554

Bekijk bijlage 95555

Acacia valt niet mee om te snijden maar met een goed scherp mes en geduld kom je een heel eind.
Ik heb het blad daarna door gezaagd met de bedoeling dit boven op en in de binnenkant te bevestigen zodat het lijkt als of het blad door het deksel steekt.

Bekijk bijlage 95556

Bekijk bijlage 95557

Bekijk bijlage 95558

Ik heb het kistje nog niet verder afgewerkt. Ben al wel bezig met de binnenzijde, hier moet een uitneembare laag in komen.
Meer het idee van naai kist.
Het bekleden van de binnen zijde ben ik ook nog niet helemaal uit. Mogelijk met vilt.
Als het helemaal klaar is wil ik hem met Danish öil behandelen.

Gr Edwin
Mooie combinatie van houtsnijden en <schrijnwerken>.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.