Super mooi hout Leo,
Als ik het goed zie heb je niet veel van het hart weg gehaald bij de eerste schaal.
Droogt die black cherry gunstig ?
De sneeuw...... mijn tante woont ook in Canada en daar krijgen we vaak net zo'n verhalen en foto's.
Als wij hier in nederland lekker warm binnen zitten ziet het er heel mooi uit maar de realiteit is een stuk harder.
RS thanks, Ik probeer zo dicht mogelijk bij het hart te blijven, maar als het hout droogt en opnieuw gedraaid word (zijkanten krimpen omlaag door het drogen) gaat er meestal wel weer wat hout af bij de einden.
Bij de laatste foto zit het hart aan de onderkant van de schaal en de vorm verandert dus de andere kant op, en bij de “Appel in het water” gaat het hart recht door het midden van de vorm.
Black Cherry droogt best goed, geef het de tijd, vooral als er nogal veel sap-hout (spint) omheen zit, omdat dat veel meer indroogt dan het hardhout.
Deze schaal waar Ik ook nog een tenon aan had spleet recht in het midden van het spint door de voet en net niet helemaal door het hout naar de binnenkant, live and learn I guess