Bison wood max

P

Pel

Guest
Bison heeft een voor mij nieuwe lijm op de markt gebracht, lijkt beter te zijn dan die constructielijm, waar je zo van de vieze handen van wat krijgt en wat eraf moet slijten, dus nog harder werken:D Ziet er op het filmpje veel belovend uit.
https://www.youtube.com/watch?v=8PSALnXCieo


Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zie anders op 1:05 dat als het hout gaat scheuren een groot deel van elkaar lijkt te schuiven
zal wel een stevig prijskaartje aanhangen denk ik
Zou het sterker zijn dan Titebond of epoxy (eventueel aangedikt met een beetje aerosil om er een dikkere lijm van te maken)
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
het lijkt op de kozijnen lijm 0819 van frencken
ik vind het ook een vooruitgang ipv die vieze constructielijm
 

tuoh

Oud hout
Ik gebruik de lijm al een tijdje en ben er ZEER tevreden over, veel beter dan de Pu D4 lijmen en veel properder werken ook. De lijm kan uitgestreken worden met een lijmkam voor een dunne lijmvoeg ( panelen en tafelbladen) of er kan een dikkere laag aangebracht worden zoals met een andere kit. De lijm kan heel economisch verwerkt worden omdat ie niet verhard in de (afgesloten) tuit, zo is ie altijd direct beschikbaar.
Het spul kwam eerst op de markt bij Griffon, en nu ook bij Bison. Heb de kokers al gekocht voor 13,45€ het stuk. Voor buitenwerk gebruik ik nu deze en voor binnen de D4 pvc lijm, al de rest kan in de vuilbak.
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Kozijnen lijm is dezelfde als TIFA (timmerfabriek) echter in deze lijm zitten parels die zwellen bij niet goed passende verbindingen en deze lijm is erg flexibel een probleem om goed af te schilderen volgens de schilder waar ik vaak mee werk
Gebruik TIFA vaak voor houtrot reparaties op locatie. Prima spul

D4 pu lijm is een crime deze lijm is hygroscopisch en trek water aan. Dit wordt door professionals dan ook niet meer gebruikt om constructies te lijmen.
Zelf gebruik ik ook vaak de KM 45 van bison ook een D4 lijm nadeel is de verpakking deze is te groot voor incidenteel gebruik.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Even informeren, hoe gebruik je Woodmax de te verlijmen onderdelen aan één zijde insmeren met het product of aan de beide zeiden?
Uitsmeren met een lijmkam: mag ik vragen met welke mazen(4mm of 6mm?
Sorry dat ik deze vragen stel, maar ik ben totaal onbekend met dit product maar wil het ook wel eens gebruiken!
Mvg,
Rudy
 

itsme

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
Eenzijdig.....mag met kam maar ook kwast. Ik heb dit van bison aangeraden gekregen voor de verbinding van mijn kattenboom. En gebruik het ook....nog niet klaar met de klus dus kan nog niet zo heel veel zeggen
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik gebruik nu Wood Max van Griffon en breng het aan met zo een geel plastiek kammetje wat ik er gratis bij gekregen heb.
Ik ben er heel tevreden over !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.