Bij wie mag ik een eiken plank door de vlakbank halen (Leeuwarden)

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
269
140
Leeuwarden
Onder het motto niet gevraagd...

Ik heb maar een klein vlakbankje maar heb nu een voor mij net te grote plank van 44x47 cm die nu 23mm dik is maar ik graag naar 18mm zou willen verdunnen (is dat de juiste term? :unsure:).

Is er iemand in of om Leeuwarden die me daar even mee zou kunnen helpen?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Is deze plank vlak? Dan heb je een van diktebank nodig van 50 cm breed. Niet veel hobbyisten hebben zo'n brede bank. Zijn beide zijde niet vlak dan heb je een vlakbank en een vandikte bank nodig.
Veel succes.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.401
2.348
Klein-Brabant, Vlaanderen
net te grote plank van 44x47 cm die nu 23mm dik is maar ik graag naar 18mm zou willen verdunnen
als die plank niet uw verschillende delen bestaat, dan zou ze nu krom getrokken moeten zijn
haal je daar 5 mm af, dan is er veel kans dat ze weer krom trekt
zelfs indien ze nu vlak is
maw, het kan aangewezen zijn om die plank op te delen + herlijmen
na het opdelen kunnen de delen misschien wel door je vlakbank
Is deze plank vlak? Dan heb je een van diktebank nodig van 50 cm breed. Niet veel hobbyisten hebben zo'n brede bank. Zijn beide zijde niet vlak dan heb je een vlakbank en een vandikte bank nodig.
Veel succes.
+1

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.475
2.144
Terkaple
www.woodworking.nl
Als de plank bij jabjab al een tijdje ligt waar deze straks ook haar werk moet doen, dan zou ik haar inderdaad over de vlakbank halen en het liefs aan de andere zijde ongeveer evenveel hout weghalen. Maar daar weten ze Akkrum alles van.

jaap

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
269
140
Leeuwarden
Had ik niet gemeld maar de plank bestaat uit twee verlijmde planken en is heel aardig vlak, ik denk dat een vlakbank voldoende is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.