Beuken werkbladen

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik kijk het af, meer kan ik niet doen. Hij ligt in de garage op schragen, buiten regent het soms. In 24uur is hij amper 1mm genormaliseerd, van de ruim 3mm.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
In 24u al 1/3 van de vervorming is al een heel gunstig resultaat. Als het werkblad perfect vlak was, zal het in de juiste omstandigheden en met het nodige geduld terug dezelfde vorm aannemen.
 

Marmot

Nieuw lid
3 aug 2021
12
12
Israel
En het blijft natuurlijk hout, ook is het samengesteld er word op die industriële manier niet naar de groei ringen gekeken en dus hoe de balken ten opzichte van elkaar zullen werken.
Kan ook niet uit voor hun, op de 100 bladen 4 krom is nog steeds 96 die vlot gemaakt en verkocht worden.
Met monteren kan je dus wel goed kijken hoe je hem aantrekt om het zo recht mogelijk te krijgen, je weet in ieder geval alvast welke kant het van nature op wil. :cool:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.605
Het probleem was dat ze in het platte vlak krom waren. Daar trek je niets aan recht.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Het probleem was dat ze in het platte vlak krom waren. Daar trek je niets aan recht.
Klopt, het is niet zo dat je de huidige 2-3mm bolling er even uit drukt door er op te drukken of te hangen. Oorspronkelijk was hij goed vlak over het gehele vlak, heb ik gecontroleerd met een aluminium rij. In het midden met een paar schroeven op de constructie vast zetten en recht trekken gaat niet lukken. Misschien wanneer je er gewicht op legt, maar met 25kg red je dat niet. Ik had hem gewoon niet tijdelijk moeten vastzetten tot het moment van oliën.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.