Vandaag begonnen aan een bijzonder stuk hout.
Een collega van mij heeft een stuk beuk gekocht wat van historische grond komt.
Voor het Airborne museum in Oosterbeek stond tot 3 jaar terug een prachtige rode beuk.
Deze is gekapt en er zijn delen van verkocht.
Niks voor hout bewerkers want de boom zit vol met ijzer afkomstig uit WO2.
Zoals waarschijnlijk iedereen weet is hier in die tijd hevig gevochten maar dat had deze rode reus tot voor kort overleeft.
Ik kreeg het verzoek om te kijken of ik hier iets mee kon,
het blok beuk bevat een ingeslagen scherf van .... wie weet wat.
Hij is ver in het hout geslagen het spoor is duidelijk zichtbaar en de boom is ook aan die zijde ernstig beschadigd geweest.
Ik kon maar moeilijk iets bedenken met dit blok, het is 12x20x30 cm.
De scherf en het inslag spoor is zo indrukwekkend dat ik dit absoluut niet wil bewerken.
Ook kon ik niet iets bedenken zonder de aandacht af te leiden van die scherf.
Allereerst heb ik het donkere beschadigde deel verwijderd.
Toen een hulp blok geplaatst om eea vast te kunnen klemmen zonder het hout te beschadigen
Daarna ben ik begonnen met het afronden van de boven zijde.
Na het afronden ( wat ik had bedacht om zo de nerf en de verkleuring mooi zichtbaar te krijgen),
kwam ik op het idee om aan de achterzijde hiervan gebruik te maken door een parachute te creëren.
mogelijk wil ik de lijnen van de parachute inleggen, ben ik nog niet helemaal uit.
aan de zicht kant werk ik de parachute niet verder uit maar loopt hij over in het ruwe hout.
De zijde waar de scherf uit eindelijk stopte wil ik alleen vlak en glad maken.
verdere vorderingen probeer ik ook weer vast te leggen met foto's.
Sorry dat ze wat klein en gedraaid staan, shit Iphone.
Gr Edwin
Een collega van mij heeft een stuk beuk gekocht wat van historische grond komt.
Voor het Airborne museum in Oosterbeek stond tot 3 jaar terug een prachtige rode beuk.
Deze is gekapt en er zijn delen van verkocht.
Niks voor hout bewerkers want de boom zit vol met ijzer afkomstig uit WO2.
Zoals waarschijnlijk iedereen weet is hier in die tijd hevig gevochten maar dat had deze rode reus tot voor kort overleeft.
Ik kreeg het verzoek om te kijken of ik hier iets mee kon,
het blok beuk bevat een ingeslagen scherf van .... wie weet wat.
Hij is ver in het hout geslagen het spoor is duidelijk zichtbaar en de boom is ook aan die zijde ernstig beschadigd geweest.
Ik kon maar moeilijk iets bedenken met dit blok, het is 12x20x30 cm.
De scherf en het inslag spoor is zo indrukwekkend dat ik dit absoluut niet wil bewerken.
Ook kon ik niet iets bedenken zonder de aandacht af te leiden van die scherf.
Allereerst heb ik het donkere beschadigde deel verwijderd.
Toen een hulp blok geplaatst om eea vast te kunnen klemmen zonder het hout te beschadigen
Daarna ben ik begonnen met het afronden van de boven zijde.
Na het afronden ( wat ik had bedacht om zo de nerf en de verkleuring mooi zichtbaar te krijgen),
kwam ik op het idee om aan de achterzijde hiervan gebruik te maken door een parachute te creëren.
mogelijk wil ik de lijnen van de parachute inleggen, ben ik nog niet helemaal uit.
aan de zicht kant werk ik de parachute niet verder uit maar loopt hij over in het ruwe hout.
De zijde waar de scherf uit eindelijk stopte wil ik alleen vlak en glad maken.
verdere vorderingen probeer ik ook weer vast te leggen met foto's.
Sorry dat ze wat klein en gedraaid staan, shit Iphone.
Gr Edwin
Bijlagen
Laatst bewerkt: