Beste plek voor schuim voor in koffer/kist?

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
221
12
Voor een kist zoek ik als binnenbescherming van de onderdelen die erin gaan van dat schuimrubber waar je stukjes uithaalt of uitsnijdt. Er bestaat plukschuim (die benaming vond ik al) en je hebt van dat spul waarbij je het uitsnijdt.

- wat is de juiste benaming voor dit spul?
- heeft iemand een tip voor een goed adres waar je dit spul goed en goedkoop kunt halen?

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
42
17
Hillegom
Kijk maar bij de plaatselijke stoffeerder, daar hebben zij platen/blokken schuimrubber in verschillende hardheiden, en soms snijden zij dat ook op maat, anders zelf snijden (een metaalplaat met een scherpe kant werkt goed, stukje 10mm draadstang, twee lagers, gleuf in een houten plaat, boormachine en je hebt een schuimzaagtafel ). Vroeger kon je ook een schuimrubberplaat bij de goedkope beddenwinkel en bouwmarkt krijgen, maar dan heb ik het over 30 jaar geleden.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Voorhetplezier

Actieve deelnemer
12 jan 2024
42
17
Hillegom
Foam inlay (schuimrubber) ?

Overal te verkrijgen, Amazon of HBM of...
Geen ervaring ermee trouwens
Als je het plaatselijk kan krijgen is het vaak goedkoper, geen verzendkosten. ik heb een dorp verder een winkel waar je schroeven, bouten moeren etc nog per stuk kan kopen, een echte snoepwinkel voor de doe-hezelfer!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.