Best geurende hout

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Hoi,

Zomaar eens een vraagje uit interesse. Wat welk hout vinden jullie het lekkerst ruiken als je het bewerkt? Ik heb nog niet zo veel verschillende houtsoorten gebruikt, maar tot nu toe is het grenen. Vindt dat altijd heerlijk geuren als ik aan het zagen ben:)

Met vriendelijke groet,
Martijn
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Vette zuid Duitse lariks. Dat eet ik als ontbijt ;)
Wim.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
Jeneverbes , Red Ceder en Teak zijn mijn favorieten .
Enkele weken geleden een 3puntsslot in moeten frezen in een deur van Red Ceder , is gewoon genieten .

Willem
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Dan hou ik het toch bij de zoete geur red cedar. Eigenlijk zou ik daar elke ochtend voor werktijd een stukje van moeten zagen :)


Vette zuid Duitse lariks. Dat eet ik als ontbijt
Wim.

Stevig ontbijtje Wim. De lunch kan je dan overslaan ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat een originele vraag ;). Tussen ceders bestaat nog wel wat verschil, heb ik hier wel inlands ceder en geur ceder, maar sluit me aan bij het rijtje van Nico, maar heb nog nooit Japanse kers geroken. En dat van die palissander ben ik ook met Pieter eens. Een prachtig rosé gebraden stukje palissander op een bedje van mooi ceder krullen met een sausje van eiken en lichte tonen van jeneverbes... heaven!

jaap
 

markb

Actieve deelnemer
31 aug 2015
43
1
Ik heb een kleine sauna gemaakt bij ons van voornamelijk red cedar. Regelmatig ga ik daar alleen nog even in om de lucht op te snuiven :)
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Ik heb laatst een tafel gemaakt van pallet balken:
Was een plezier om in te zagen. Alleen een rotklus om die om geslagen spijkers eruit te halen die de balken aan elkaar verbinden:rolleyes:

Moet ik natuurlijk wel het houtsoort erbij plaatsen:cool: Grenen

Oo, maar jij hebt gefermentéérd grenen gebruikt, net zoals blauwschimmelkaas. Ja, dat is héérlijk!
Wim.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.