Beker van Aladdin

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Na lange afwezigheid heb ik niets meer gepost op dit forum. De reden hiervan is, verbouwingen doen bij mij oudste dochter en een nieuwbouw zetten met mijn zoon. Toch bleef ik heel veel actief om demo's te geven in België, Nederland en zelfs Oostenrijk (Ebbs). Ondertussen ben ik ook wekelijks gestart met beginnerslessen rond houtdraaien te geven bij de firma Willy Vanhoutte, maar de corona crisis heeft er anders over beslist.

Nu is het weer tijd om eens een deftig exemplaar te draaien. De tekening werd gemaakt in 3D via autocad.
Het werkstuk is een bestaand stuk van Michael Rilaey waarvan ik de toestemming gekregen heb om dit na te maken. Een heel positieve persoon als je het mij vraagt.

De bedoeling is weer een reportage te maken van A tot Z zoals ik vroeger deed op dit forum.

Hier kan je al even genieten van het ontwerp of de tekening in 3D.
Volgende week start ik ermee en hopelijk kan je hieruit technieken halen dat je eventueel zelf kan toepassen.
Michael Riley.jpg
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Prachtig Didier dat je weer tijd voor ons hebt. Ben benieuwd naar je mathematische precisie in dit ontwerp. Kan iedereen veel van leren. Vast dank. Vr.groet, Jan Pranger
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste leden,
Alvast bedankt aan diegene die me al een grote motivatie wensen om weer actief te worden op dit forum. Ik wil het dolgraag doen, maar dagelijks krijg ik diverse vragen uit alle hoeken wat betreft houtdraaien en dat bemoeilijkt wat mijn dagelijkse agenda. Ik doe zeker mijn best om er weer bij te horen.
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Help, momenteel heb ik een probleem, ik kan geen foto's plaatsen.
Hoe verklein je foto's in MB's?

Dit is wat ik als melding krijg.
Oops! We ran into some problems.
The uploaded file is too large for the server to process.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.