beitel-bescherm-sokjes van siliconen - zijn ze ook in NL te koop?

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Peter Parfitt toonde in een van z'n filmpjes deze mooie siliconen dopjes voor je beitels, ik zou zoiets wel kunnen gebruiken.

91jVHGuZquL.SX522_ (1).jpg

In de UK (of via de niet Nederlandse amazon) zijn ze te bestellen, maar dan is de zegel duurder dan het product...
(Sander van Gereedschappro vond ze ook wel interessant, maar kan ze niet op korte termijn aan hun gamma toevoegen.)

Weet iemand of zoiets ook in NL te koop is?
Tips om zoiets eenvoudig zelf te maken zijn ook welkom.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Ik maak ze zelf van restjes kunststof. Daar frees ik een sleufje in, waar de beitel in past. Misschien speel ik wel een beetje vals, want ik maak dat op mijn metaalfreesbank ;-)
 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
In NL en BE weet ik niet, wel bij onze oosterburen.
Goeie tip, Joop van M!
Berlijn nota bene! Had ik dat een paar jaar geleden, toen ik er nog woonde.
Als er iemand nog wat anders uit deze snoepwinkel wil bestellen, kunnen we wellicht e.e.a. combineren.

Jan van den Broek, dank voor je jtip. Maar juist dat siliconen-spul blijft er zo lekker stroef om zitten, vind ik - denk ik - fijner dan harde beschermsokjes.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Zelf maken kan met Sugru of met silicone/maiszetmeel.


Ik heb laatst een test gedaan met glaskit en aardappelzetmeel om een hoesje te maken voor een schraper. Het is even wennen, maar het werkt wel. Ik ga dit wel vaker gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: sibejan

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.