behandeling afzelia

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
252
11
Hallo,
weet er iemand hier wat volgende behandeling inhoud ?
conserverende behandeling volgens A3 STS 31
Er wordt mij prijs gevraagd om een terras te leggen in afzelia met bovenstaande behandeling.
Behandelen tegen insecten ed. lijkt mij nutteloos , dus denk ik aan een brandvertrager of iets dergelijks.
Wie weet het , want via google kan ik niet zo direct iets terug vinden.
groeten
stefke
 

tuoh

Oud hout
STS 31 slaat op "hout blootgesteld aan weersinvloeden, maar niet in grondcontact" A3 is de risicoklasse, dit houd in "een minimale conserverende behandeling voor hout zonder spint" Onderstaande behandeling is dan vereist.

- P = preventief tegen verrottingszwammen
- Bl= preventief tegen verblauwing
- W= weerstand tegen uitloging door weersomstandigheden.

Onzin dus bij een hardhouten (Afzelia) terras, de voorschrijver wil zich indekken of weet niet beter, maar het slaat als een tang op een varken.
Er moet een specifieke norm zijn voor terrassen en dergelijke meen ik te weten, alhoewel ik de juiste normering niet ken.


Mvg,

André
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
252
11
bedankt voor de reacties .
Deze normen staan in het lastenboek.
Het betreft hier een batterij aan architecten gekoppeld aan een groot aannemersbedrijf en dan ook nog eens een overheidsgebouw ,
vandaar deze onsamenhangende en indekkende specificaties waarschijnlijk. Meer dan waarschijnlijk ga ik dus geen afzelia vinden die hiermee behandeld is , en zal het economisch niet haalbaar zijn om dit alsnog te laten doen en zodoende ga ik mij zelf ook "indekken" en hartelijk bedanken voor deze klus ;-)
Als ik dit plaats zonder bovenstaande normen te respecteren hebben ze altijd een stok achter de deur volgens mij.

groeten
stefke
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.