Beginner stelt zich voor

Jos.

Nieuw lid
27 mrt 2023
12
8
Wijk bij Duurstede
Hey allemaal!

Ik kijk al een tijdje rond op dit forum en wilde mij ook even voorstellen.
Zoals de naam zegt, ik ben Jos! Woonachtig in Wijk bij Duurstede (Utrecht) en zal mezelf maar beginnend, of eerder "aspiring", woodworker noemen.

Na het kopen van ons eerste huis kreeg ik van mijn zwager zijn gebruikte Milwaukee boormachine en boorhamer, zodat ik zelf aan de slag kon. "Cool, mijn eerste echte boormachine" dacht ik. Toen begon het vonkje eigenlijk al waar ik later pas achter kwam. Hele dagen in de weer om het nieuwe huis te strippen, en geen schroefje of plugje in de muur die ik met m'n nieuwe boormachine heb gemist. Oke, misschien 1 of 2, maar die zitten nu gelukkig achter het stucwerk. Al in al, ik voelde alsof ik elke klus aankon met m'n machine.

Later ontdekte ik een aantal Youtube channels, waaronder mijn favorieten Backtail Studio en Home RenoVision DIY, waar mijn passie voor woodworking oversloeg in een vlam. Ik stond versteld van wat je allemaal wel niet kon maken met verschillende materialen, gereedschappen en technieken. En dat niet alleen, ook de ervaring en kennis die jou onafhankelijk kunnen maken van anderen. Zelf dat klusje in of rondom je huis kunnen opknappen in plaats van iemand anders dat te laten doen, of zelf s iets kunnen bouwen zonder het kant en klaar in een winkel te hoeven kopen? Dat geeft wel het beste gevoel.

Ik ben op dit moment van plan de garage om te toveren naar mijn werkplekje, en dat langzaam aan te vullen met speelgoed wanneer ik dat kan verantwoorden. Misschien neem ik jullie daar wel in mee en vinden jullie dat leuk. In ieder geval, ik vind het zelf leuk om deel uit te maken van dit forum en van elkaar te kunnen leren.

PS. Voor degene die het leuk zouden vinden om elkaar 'in het echt' hier en daar te kunnen helpen of mee te kunnen kijken en van elkaar te kunnen leren, stuur me gerust een berichtje :)

Bedankt voor het lezen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.