Begin aan een mini werkbank

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Alles is binnen, alleen nog wat houtschroeven halen om alles te bevestigen en het kan in principe in elkaar.
Moet nog het één en ander geschaafd worden aan de poten, om de wangen van de bankschroef niet te vergeten.
Zal niet zo heel veel werk worden aangezien alles al voor geschaafd en gezaagd is met dank aan Rick van Masave.
Grootste werk is nog het weg beitelen van een uitsparing voor de bankschroef in één poot.

Ot43Ss4l.jpg

Voor de mensen die denken "dat blad staat wel erg naar voren toe" maak je geen zorgen, dit was enkel om even te kijken of de bankschroef er goed onder past.

Ik zal de komende dagen beginnen met het schaven en beitelen ;)
 

WR1944

Oud hout
Ik ben ook in de markt voor iets soortgelijks. Toen ik m'n grote werkbank kleiner maakte en van een torsiebox met MFT-gatenpatroon voorzag raakte ik twee bankschroeven kwijt. Ik heb al een klein opzet tafeltje gemaakt met een kleine bankschroef maar dat klemt alleen tegen het tafeltje. Ik wil iets maken dat laag is waar een volwaardige bankschroef in past. Het moet vastgezet kunnen worden op de torsiebox. Ik ben er op aan het broeien. Dat kost wat tijd maar dat is dan wel bestede tijd als ik tevreden ben met het resultaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.