Bedden

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
897
196
Een haastklus, die ik oudejaarsdag heb afgemaakt.
Haast, omdat 1 bed al uit elkaar viel en de andere al bijna net zo ver was.
Gelukkig kon Rick vanuit Zwolle snel een paar pakketten hout klaarmaken en versturen.
Na 344 gaten boren voor deuvels en stelpoten plus 128 schroeven zitten ze in elkaar en kan ik zeggen dat deze bedden echt wel beter zijn.
Hoofd- en voeteneind 38x110mm plus een 18x200mm plank, de zijkanten van 18x200mm eiken plus een 38x38 lat om de bodem te ondersteunen.
De hoeken afgerond 20mm, alle randen afgerond 4mm.
Alles Amerikaans eiken, transparant gelakt met Polyvine ultramat.

bed1.jpgbed2.jpg

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
64
27
Naarden
Je schrijft het alsof het een nachtje doorhalen was met de boormachine en het de volgende ochtend in elkaar stond? Heb je wellicht ook nog wat fotomateriaal van tijdens het bouwproces?
Heb je de lattenbodem (als die van toepassing is) ook zelf gemaakt? Ziet er goed uit hoor!

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.293
2.311
Klein-Brabant, Vlaanderen
een matrassenverkoper op jaren vertrouwde mij toe dat de matras voor 90 % van het comfort zorgt
lattenbodems worden opgehemeld om de prijs aan te dikken
verleden jaar heb ik 1 van de duurste matrassen gekocht
daar onder de goedkoopste aparte lattenbodems die ze hadden
en zelfs die zijn nog verstelbaar
geen last meer van doorliggen, pijn in de rug, . . . en 's morgens perfekt uitgerust

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
897
196
Je schrijft het alsof het een nachtje doorhalen was met de boormachine en het de volgende ochtend in elkaar stond? Heb je wellicht ook nog wat fotomateriaal van tijdens het bouwproces?
Heb je de lattenbodem (als die van toepassing is) ook zelf gemaakt? Ziet er goed uit hoor!
Iets meer werk dan dat, maar het tempo zat er wel in. Ik ben vrij hard doorgegaan tijdens kerst (afkorten, boren en lijmen) en in dat weekend erop (verder boren en lijmen, frezen en lakken), en op oudejaarsdag de oude gesloopt en de nieuwe 's middags in elkaar. En nee, ik heb geen foto's gemaakt tijdens het bouwen want ik was een beetje druk bezig.

De lattenbodem is hergebruikt van de vorige bedden, die waren nog maar 3 jaar oud. De oude bedden waren verkeerd gemonteerd, en uiteraard was het materiaal te dun en van slechte kwaliteit. Bij demontage viel het hoofdeinde vanzelf uit elkaar omdat dat niet verlijmd was.

een matrassenverkoper op jaren vertrouwde mij toe dat de matras voor 90 % van het comfort zorgt
lattenbodems worden opgehemeld om de prijs aan te dikken
verleden jaar heb ik 1 van de duurste matrassen gekocht
daar onder de goedkoopste aparte lattenbodems die ze hadden
en zelfs die zijn nog verstelbaar
geen last meer van doorliggen, pijn in de rug, . . . en 's morgens perfekt uitgerust
Klopt, maar het is een misverstand dat de prijs en kwaliteit van een matras veel met elkaar te maken hebben. In de meeste gevallen is het puur marge voor de verkoper en/of de fabrikant. Zelf kies ik voor een (natuur)latex matras, Dupont of nog liever Talalay maar dat hoeft niet ook nog van een duur merk te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Vigier

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.293
2.311
Klein-Brabant, Vlaanderen
Klopt, maar het is een misverstand dat de prijs en kwaliteit van een matras veel met elkaar te maken hebben. In de meeste gevallen is het puur marge voor de verkoper en/of de fabrikant. Zelf kies ik voor een (natuur)latex matras, Dupont of nog liever Talalay maar dat hoeft niet ook nog van een duur merk te zijn.
mijn huidige (dubbel) matras is de beste die ik ooit gehad heb
waarschijnlijk is er een betere koop
bij een afschrijving op 10 jaar kost mij die rond de halve euro per nacht
dat heb ik voor uitgerust opstaan en een goed humeur - ook van mijn beddegenote - over

in mijn hierboven geciteerd bericht ligt de nadruk op de lattenbodem
onder mijn matras van > 20 cm voegt die bij mijn aanvoelen weinig of geen comfort toe

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.