BBQ meubel keuze blad

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik ga mijn bestaande bbq meubel met betonnen blad verbouwen. Ivm vervanging van de kapotte bbq. Van het bestaande meubel zaag ik een deel af. Zaag het betonnen blad op maat. Maak een ander meubel wat er tegenaan komt en wil hier geen blad op maken. Enkele kanten zijn erg smal en dat kan snel gaan breken.
Het blad word dus van hout. Ik wil een gesloten blad Wat na aflakken lange tijd mooi blijft. Welk hout ga ik hiervoor gebruiken. Oppervlak ongeveer 1.5m2 Waar nog een cirkel van een 70 cm uit gaat. De prijs van het hout is dus niet heel belangrijk.
Wat komt nu in mij op: Teak. Prima voor buiten maar dit wil ik alleen gebruiken als echt niet anders kan.
Robinia: blijft dit heel als ik het aan elkaar lijm buiten?
Eiken: idem
Andere alternatieven.
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Ik ga mijn bestaande bbq meubel met betonnen blad verbouwen. Ivm vervanging van de kapotte bbq. Van het bestaande meubel zaag ik een deel af. Zaag het betonnen blad op maat. Maak een ander meubel wat er tegenaan komt en wil hier geen blad op maken. Enkele kanten zijn erg smal en dat kan snel gaan breken.
Het blad word dus van hout. Ik wil een gesloten blad Wat na aflakken lange tijd mooi blijft. Welk hout ga ik hiervoor gebruiken. Oppervlak ongeveer 1.5m2 Waar nog een cirkel van een 70 cm uit gaat. De prijs van het hout is dus niet heel belangrijk.
Wat komt nu in mij op: Teak. Prima voor buiten maar dit wil ik alleen gebruiken als echt niet anders kan.
Robinia: blijft dit heel als ik het aan elkaar lijm buiten?
Eiken: idem
Andere alternatieven.
Welke bbq komt er in?
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ik heb een eikenblad en dit afgewerkt met verbeterde olie van de cokerij. Sta er van te kijken hoe goed het blad blijft. In de winter wel onder een afdakje overigens.

IMG_2937.JPG

 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.