Bankschroef

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.626
1.071
Riemst
Is inderdaad aambeeld. En tamelijk fors uitgevoerd bij deze bankschroef. Maar ik heb een aambeeld van 50 kg staan. Dat volstaat
 

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
107
73
Kapellen (Antwerpen)
Zou me niet verbazen als dat aambeeld er later door de vorige eigenaar aan is toegevoegd.
Best handig zo nu en dan.
Ik heb er zo ook eentje staan en daar zat dat bij aankoop gewoon op - de bankschroef wordt daardoor een pak zwaarder en dat is bijzonder handig als die niet permanent op de werkbank vastgeschroefd staat. En inderdaad, fantastisch oppervlak om klinknagels vast te kloppen, een plaatje plat te hameren of een van die dingen waarvoor je een aambeeld(je) nodig hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.132
417
Prov. Groningen
Dat is ook het enige waarom ik niet zulke bankschroeven gebruik, gegoten. Ik verkies gesmede bankschroeven, die gaan wat langer mee bij zware mishandeling....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.967
2.980
Ik weet het heel zeker. Het voegt alleen complexiteit toe. Je giet juist complexe werkstukken, omdat je ze dan in een keer kan maken. Een gesmede bankschroef heeft vaak een lasnaad, omdat het de matrijzen simpeler maakt en je minder stappen nodig hebt om het werkstuk te maken. En om deze bankschroef te slopen, heb je echt wel grof geweld nodig. Hetgeen ver buiten de werkzaamheden van de gemiddelde houtbewerker valt. Hij is zelfs bij mij nog steeds heel en ik heb hem al een jaar of 30.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.