Bankje stabiliteit

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
252
93
Hey,
Ik maak een bankje als trouwcadeau voor een zeer goede vriendin, symbolisch gemaakt van 2 stoelen.

Ik heb nu de nieuwe zitting gemaakt. Zoals je kan zien zijn de stijlen van de stoel een beetje naar binnen gedraaid. Ik heb uit de poten een stukje wegggezaagd om het frame van de zitting aan te bevestigen. Vrij goed gelukt maar de zijkanten wiebelen nog een beetje. Momenteel had ik enkel schroeven van 30mm in huis. Ik zou nu langere schroeven gebruiken en houtlijm die lichtjes bruist. Zou dat voldoende zijn of heb ik nog extra verbinding nodig tussen de 2 zijkanten?
De planken van de zittingen zijn ook nog niet vastgemaakt.

1000036634.jpg

1000036635.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.577
742
Enschede
ingoogni.nl
Als ik het goed zie zit er in de rugleuningen net onder het nieuwe hout een dwarsbalkje. Kun je die niet met elkaar verbinden en of met het nieuwe hout. Dat zou de stijfheid kunnen vergroten. Heb je een plaatje van de onderkant?

(ook zou ik de zitting de zelfde ronding geven als de rugleuning, maar daar ben je wellicht al mee bezig)

Leuk project.
 
  • Leuk
Waarderingen: Belgje

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.774
2.162
Klein-Brabant, Vlaanderen
voor zover ik het kan inschatten, ligt het zitvlak nu tussen de ruggen van 2 stoelen
daar is nog geen enkele verbinding mee
die zou ik per rug 2x2 maal horizontaal losdoor maken
deuvels kunnen uiteraard ook

heb je een foto wanneer die opbouw op zijn zij ligt (90° gedraaid) ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.