Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een werkstuk geplaatst heb. De afgelopen twee jaar ben ik meer met elektronica en metaalbewerking bezig geweest.
En ik heb een houtsnijwerk gemaakt, die ik binnenkort zal posten.
Inmiddels heb ik wat stukjes plaatstaal verzamelt, en die slingerden maar wat rond.
Drie weken geleden kocht ik via marktplaats een hefboom plaatschaar, dus het werd tijd voor een plaatstaal bak.
Ik had nog een plaat grenen van een Ikea kast.
Alle bewerkingen heb ik weer met handgereedschap gedaan.
De zwaluwstaarten heb ik met een druppeltje lijm vast gezet. De bodem ligt los in groeven. Nou ja los.... de bodem zit er strak in.
De plaat hout:
Alles op maat zagen en schaven:
De bodem komt er los in dmv groeven. Die schaaf ik met een groef schaaf:
De bodemplaat wordt net zo breed als de bak, zodat de wielen zover mogelijk op de hoeken zitten. Als ik de wielen meer naar binnen zou plaatsen, wordt de bak instabiel.
Om te voorkomen dat de bodemplaat zou kunnen beschadigen, schaaf ik er een schuine kant aan. Ook met een profielschaaf:
De groeven in de zijkanten:
En ik heb een houtsnijwerk gemaakt, die ik binnenkort zal posten.
Inmiddels heb ik wat stukjes plaatstaal verzamelt, en die slingerden maar wat rond.
Drie weken geleden kocht ik via marktplaats een hefboom plaatschaar, dus het werd tijd voor een plaatstaal bak.
Ik had nog een plaat grenen van een Ikea kast.
Alle bewerkingen heb ik weer met handgereedschap gedaan.
De zwaluwstaarten heb ik met een druppeltje lijm vast gezet. De bodem ligt los in groeven. Nou ja los.... de bodem zit er strak in.
De plaat hout:
Alles op maat zagen en schaven:
De bodem komt er los in dmv groeven. Die schaaf ik met een groef schaaf:
De bodemplaat wordt net zo breed als de bak, zodat de wielen zover mogelijk op de hoeken zitten. Als ik de wielen meer naar binnen zou plaatsen, wordt de bak instabiel.
Om te voorkomen dat de bodemplaat zou kunnen beschadigen, schaaf ik er een schuine kant aan. Ook met een profielschaaf:
De groeven in de zijkanten: