Baas bedankt!

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik ben al lang lid en waardeer de open, vriendelijke en positieve cultuur op dit Forum. Ik beperkt mijn berichten enkel tot inhoudelijke draadjes, maar voor deze ene keer start ik er eentje die niet over houtbewerken gaat.

Simpel gezegd een bedankje aan de Baas voor alle energie die hij in dit forum stopt. Als professionele software ontwikkelaar weet ik hoeveel tijd/energie het kan kosten om een dergelijk forum te onderhouden. Het begint als een hobby omdat je graag een Nederlandstalig houtbewerkers-forum wilt gebruiken en voor je het weet wordt het een succes. Vervolgens lopen de kosten op en ben je eigenlijk meer tijd kwijt met het beheren van, dan met het gebruiken van het forum.

Ondertussen beginnen de gebruikers te verwachten dat altijd alles maar goed blijft werken en langzaamaan veranderen hun verwachtingen in eisen. Ondertussen raakt de software verouderd en beginnen mensen te klagen dat het ouderwets is en niet lekker werkt op mobiele apparaten. Niet onterecht, maar een migratie kost geld en een hoop tijd. En dan volgen ook nog de kinderziektes die gefixed moeten worden.

De migratie kwam voor mij als een verrassing (geen probleem), maar ik moet zeggen dat ik het erg vloeiend vond gaan. In het begin was de reclame wat overdadig, maar dat is goed opgepakt en in korte tijd hebben we weer een perfect draaiend forum. Zelfs als dit door een commerciële partij was gedaan, dan had ik het een prima migratie gevonden. Maar dit is vrijwilligerswerk en zal echt veel tijd een hoofdpijn hebben gekost.

Dus Baas, bedankt!

Er zijn vast gebruikers die nu van alles verwachten of zelf eisen, maar laat dat maar. Gebruik de tijd die het kost om daarop te reageren om wat moois van hout te maken en plaats daar dan wat foto's van op Ons forum.

Groet!

Meron
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Jaap heeft het naar mijn idee goed opgepakt. Nu de verwarring betreft het drama bij mij een beetje is weggezakt begint tot mij wel door te dringen dat geduld, begrip en inlevingsvermogen geen vanzelfsprekendheid zijn.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Helemaal mee eens. Ik kreeg al bijna ontwenningsverschijnselen toen het forum even op zwart was o_O

Jaap bedankt! Ga zo door..
 

WR1944

Oud hout
Nu het stof is neder gedaald en de bloeddruk van deze en gene weer op een normaal niveau is gekomen moet ik bekennen dat er ook een paar negatieve gedachten door mijn hoofd gingen toen ik de nieuwe versie van het forum zag. Ik heb normaliter een addblocker aan staan en de hierdoor gegenereerde opmerking linksonder vond ik niet echt passen bij de gebruikelijke amicale sfeer op het forum. Als test heb ik de addblocker uitgezet voor dit forum en niet lang daarna was de reclame nauwelijks hinderlijk te noemen.

Ik heb er alle begrip voor dat Jaap zich wat verongelijkt voelde toen het er het een en ander over hem uitgestrooid werd maar de rede heeft gelukkig gezegevierd.

Daarom bedank ik Jaap dat hij door gaat met het forum en het niet in cyber space heeft laten verdwijnen.

Door het virus en de daarbij behorende maatregelen voel ik wat terughoudendheid om naar bouwmarkten te gaan zodat m'n activiteit met hout wat minder is. Maar er staan wel wat projecten op stapel.
 

PetraD

Actieve deelnemer
29 okt 2015
70
11
België SKW
Helemaal eens met meron. Wij zijn allemaal te gast bij Baas en hebben het privilegie om elkaar daar te kunnen ontmoeten.
En als hij de omgeving verandert ( naar wat ik geloof helemaal niet eenvoudig is) dan hebben wij ons daar bij neer te leggen.
Feed-back mag er zeker wel zijn zolang dit op een beleefde en amicale manier gebeurt. Wat de meesten onder ons wel als norm hanteren en waar ook over gewaakt wordt door de moderators, naar mijn gevoel.
Daarom ook nogmaals mijn oprechte dank aan Baas 🌸 en ook aan allen die er voor zorgen dat dit forum een aangename, leerrijke plaats is om vertoeven.
Warme groet Petra
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik sluit mij bij de bovenstaande berichten aan. Ik schrok me eerst ook de blubber toen het forum gisteren niet bereikbaar was. Maar gezien wat er de laatste dagen over de nieuwe forumsoftware is gecommuniceerd, was ik eigenlijk niet eens heel erg verbaasd: je zult het maar voor je kiezen krijgen. Het is een van de redenen dat verenigingen/sportclubs al jaren moeite hebben om vrijwilligers te vinden.
Ik ervaar het forum als een plek waar ik (en ik denk met mij) heel veel mensen plezier aan beleven.
Ik was vanmorgen helemaal opgelucht en blij, dat het forum weer benaderbaar was. Het is ondertussen een deel van m’n dagelijkse routine geworden: regelmatig ff kijken en draadjes volgen die me leuk/interessant lijken. Daarom ook van mij: Baas Jaap, mijn oprechte dank voor al het werk dat je in dit forum steekt.
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Zonder dat ik het doorheb ben ik er achter gekomen dat woodworking een grote invloed op mijn leven is.
Ik zit praktisch altijd op de site.

Toen deze gister op zwart ging schrok ik echt.

Ik ben blij dat alles weer up en running is, en ik wil jaap ook bedankt en voor deze mooie site.
Zonder hem zou dit er niet zijn en had ik deze hobbie niet eens gehad denk ik.

Als ik niet met mijn vragen ergens terecht zou kunnen, had ik er heel snel geen zin meer in.

Dus bij dezen, bedankt kerel.

Succes nog.

Gr Danny
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Ook ik schrok gisteren even en dacht dat er teveel negativiteit naar de Baas was gegooid waardoor hij had besloten het bijltje erbij neer te gooien.
Gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn.

Zoals ik eerder al heb aangegeven, ben ik heel blij met dit forum. In de afgelopen jaren heb ik er veel van opgestoken en hoop ik dat ik ook af en toe een ander wat heb kunnen helpen.

Dat hoop ik dan ook nog vele jaren te kunnen blijven doen!
 

nederhout

Actieve deelnemer
15 okt 2017
188
43
Toen de site op zwart ging was mijn eerste gedachte: Ik kan begrijpen waarom dit gebeurde.
Het runnen van een forum kost veel tijd en energie, en dat zo veel gezeur om iets dat nog zo nieuw is, zonder enige tijd om te wennen or te veranderen.

Maar ik ben blij fat het forum weer terug is.
Heel erg bedankt voor alles dat je doet om dit forum draaiende te houden.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ik sluit me hier graag bij aan. Erg veel dank aan Jaap voor alle moeite die hij neemt. Uiteraard hoort bij een nieuw forum wat fine tuning en gezien dat iemand dit in zijn vrije tijd doet is enig geduld op zijn plaats lijkt me. ik ben er, voor zover ik nu alles heb gezien, blij mee. Nogmaals dank
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.